استخر موج طلایی با تخفیف ویژه
جستجو کردن

آیا استخر در بارداری مضر است؟

فواید استخر در بارداری

آیا استخر در بارداری مضر است؟ این سوالی است که برای اغلب مادران باردار به وجود می آید. افرادی که باردار هستند نگرانی زیادی در مورد استخر رفتن دارند. تصور می کنند که رفتن به استخر می تواند به فرشته کوچک آن ها آسیب برساند. اما آیا استخر در بارداری مضر است؟ شنا کردن برای مادر و یا جنین مضر ضرری ندارد؟ برای پاسخ به این سوال ها همراه ما باشید. در ادامه به موضوع استخر در بارداری خواهیم پرداخت.

فواید استخر رفتن در بارداری

همانطور که میدانید ورزش برای همه انسان ها ضروری است. خانم های باردار هم از این قاعده مستثنی نیستند و باید فعالیت فیزیکی داشته باشند. اما ورزش کردن برای خانم های باردار سختی های مخصوص به خودش‌ را دارد. شنا می‌ تواند گزینه بسیار مناسبی برای بانوان باردار باشد. استخر در بارداری هیچ خطری را برای مادر و جنین ایجاد نمی کند. فواید آب درمانی و درمان دیسک کمر نیز برای هیچ فردی پوشیده نیست که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید روی آن کلیک کرده و راجع به آن بدانید.

استخر رفتن در بارداری

در واقع با شما کردن همه عضلات اصلی بدن درگیر می شوند. به همین علت قدرت و توانایی کل بدن بیشتر می شود. در واقع افرادی که به شما علاقه زیادی دارند دارای عضلات ورزیده ای هم هستند زیرا شنا باعث افزایش سطح آمادگی جسمانی این افراد می شود. پس نتیجه میگیریم که استخر در بارداری هیچ خطری ایجاد نمی کند. پیشنهاد ما به شما انتخاب یک استخر خوب و تمیز است که استخر موج طلایی تهرانپارس یک انتخاب عالی می باشد.

آیا شنا در بارداری مفید است؟

استخر در بارداری و شنا برای مادران باردار به شرطی که به مواردی مانند پزشکی مشکلی نداشته باشند، می‌تواند مفید و سالم باشد. در واقع، شنا یک فعالیت بسیار خوب برای تقویت عضلات، بهبود قدرت قلب و عروق، کاهش استرس و افزایش انعطاف پذیری است. اما برای مادران باردار، قبل از شروع به شنا کردن، باید با پزشک خود مشورت کنند.

استخر در بارداری

آیا راجع به ورزش ویلیامز می دانید؟

همچنین، مادران باردار باید در مورد محدودیت‌های خود در شنا کردن با پزشک خود صحبت کنند. به عنوان مثال، در صورتی که مادر باردار در معرض خطر ابتلا به عفونت قرار دارد، شنا نباید برایش توصیه شود. همچنین، شنا در آبهای داغ یا آبهایی که شامل مواد شیمیایی هستند، مناسب نیست.

بنابراین، در کل، شنا برای مادران باردار می‌تواند مفید و سالم باشد، اما باید با پزشک خود مشورت کنند و همیشه از محدودیت‌های خود آگاه باشند.

شنا برای خانم ها و هر آنچه که بانوان راجع به شنا باید بدانند

کاهش دمای بدن با استخر رفتن

خانم های باردار سرعت نفس بیشتری دارند. به همین علت با اتمام فعالیت های کوچک عرق می کنند. علت عرق کردن بانوان باردار برای حفظ سلامت جنین است. در واقع عرق کردن در دوران بارداری یک مکانیسم طبیعی بدن است و از گرمای بیش از اندازه نوزاد جلوگیری می کند. به طور کلی در دوران بارداری جریان خون بیشتر می شود و به همین علت سوخت و ساز بدن هم افزایش پیدا می کند.

علاوه بر این موارد تغییرات فیزیولوژی دیگری هم در دوران بارداری وجود دارد که سبب ایجاد احساس گرما در مادر می‌ شود. در دوران بارداری وزن مادر افزایش پیدا می‌ کند و این مسئله هم حس گرما را بیش تر می کند. تحمل گرمای زیاد ممکن است مادر را کلافه کند. برای برطرف کردن این مشکل استخر در بارداری راه حل بسیار مناسبی است.

بهترین استخر برای آموزش شنا در شرق تهران را بشناسید.

برطرف کردن حالت تهوع بارداری در استخر

همان طور که همه ما می دانیم حالت تهوع یکی از نشانه های بارداری است. این علامت در تمامی خانم های باردار به میزان کم یا زیاد وجود دارد. برخی از مادران باردار حالت تهوع را فقط در صبح تجربه می کنند و برخی دیگر در تمامی ساعت روز از این مشکل رنج می برند. برای برطرف کردن حالت تهوع راه های فراوانی وجود دارد. معمولا پزشکان قرص ها و دارو های مختلفی را به بیماران خود برای رفع این مشکل تجویز می کنند.

اما مادران باردار نباید قرص بخورند. چاره آن ها استخر رفتن در دوران  بارداری است. در واقع پاسخ بدن به شنا ایجاد احساس راحتی است. به همین علت خیلی ساده از شر حالت تهوع راحت می شوید.

محافظت از عضلات در بارداری با استخر رفتن

در بدن همه خانم های باردار هورمونی به نام ریلکس ترشح می شود. این هورمون سبب شل شدن عضلات و لیگامان هایی که از مفصل لگن مراقبت می کنند می شود. در نهایت این مسئله به فراهم شدن شرایط زایمان کمک می کند. هم چنین ترشح این هورمون منجر به انعطاف پذیری عروق  می شود. علاوه بر موارد گفته شده، ریلکس سیستم عضلانی اسکلتی را نرم تر می کند تا زایمان راحت تر انجام شود.

با کمی فکر کردن متوجه می شویم که این هورمون می تواند سبب آسیب های مفصلی در مادران باردار شود. برای جلوگیری از بروز این مسئله باید شنا کرد. در واقع استخر رفتن در دوران بارداری صدمات مفاصل را به کمترین حد می رساند. زیرا با قرار گرفتن در آب بدن احساس بی وزنی پیدا می کند و فشار کمتری به عضلات او وارد می شود.

باید بدانید: تمرینات و ورزش‌ های دوران بارداری و پس از آن

استخر رفتن یک تفریح مناسب در بارداری زنان

همان طور که در ابتدای متن گفتیم شنا و استخر در بارداری بهترین ورزش برای مادران باردار است. رفتن به استخر یک فعالیت دلچسب برای افرادی که باردار هستند به شمار می آید. در واقع زمانی که خانمی باردار می شود فعالیت ها و تفریحات او تحت تاثیر قرار می گیرد. به همین علت ممکن است مادر در این دوران از لحاظ روحی به مشکل بر بخورد. شنا کردن همیشه جز بهترین تفریحات بوده است. استخر رفتن در دوران بارداری علاوه بر این که به سلامت جسم مادران کمک می ‌کند سبب بهبود روحیه آنها هم می شود.

برای بازی کردن و آرامش یافتن میتوانید از تکنیک های شناور ماندن بر روی آب کمک بگیرید.

بهبود روحیه با استخر رفتن

دوران بارداری حساس ترین دوران زندگی هر خانمی است. جسم آن ها تغییر زیادی می کند و هم چنین هورمون های مختلفی در بدن آن ها ترشح می شود. تمامی این موارد حال روحی مادر را بهم میریزد. استخر در بارداری علاوه بر این که تفریح خوبی است، آرامش زیادی هم می بخشد. به علت این که حال مادر به طور مستقیم روی نوزاد تاثیر دارد و احوالات نامناسب اوا سلامت جنین را به خطر می اندازد. به منظور کاهش تنش ها و ناراحتی ها،‌  مادران باردار می توانند با شنا در استخر آرامش زیادی پیدا کنند.

استخر در بارداری یک تجربه مناسب برای زایمان در آب

زایمان در آب و استخر در بارداری آسان ترین راه زایمان شناخته می شود. در سراسر دنیا افراد زیادی علاقه به انجام این زایمان دارند. افرادی که استخر رفتن در دوران بارداری را تجربه کرده اند موقع زایمان راحت تر هستند. پس اگر قصد انجام این زایمان را دارید حتما استخر رفتن را تجربه کنید.

بیشتر بدانید: فواید استخر

آیا استخر در سه ماه اول بارداری مفید است؟

استخر در سه ماه دوم بارداری

درباره شنا و استفاده از استخر در دوره بارداری، در اکثر موارد این فعالیت معمولاً به عنوان یک فعالیت سالم و مفید در طول بارداری تلقی می‌شود. آب ورودی به استخر معمولاً ضدعفونی شده است و استفاده از استخرهای سالم و بهداشتی در تأثیر منفی بر سلامت بارداری ندارد.

با این حال، برخی از موارد خاص ممکن است نیازمند مشورت پزشکی باشند. مثلاً در صورت وجود عوارض جدی در بارداری، مشکلات قلبی یا تنفسی، عفونت‌های پوستی، وجود خونریزی یا خطر زودرس زایمان و یا هرگونه توصیه خاص از سوی پزشک در خصوص استفاده از استخر.

بنابراین، بهتر است با پزشک خود درباره استفاده از استخر و هرگونه فعالیت ورزشی یا تفریحی دیگر در دوره بارداری صحبت کنید. او می‌تواند شرایط شما را بررسی کند و با توجه به وضعیت خاص شما، راهنمایی‌های لازم را ارائه دهد.

هشدار های مهم

همان طور که گفتیم استخر رفتن در دوران بارداری هیچ خطری برای نوزاد و مادر ایجاد نمی کند اما همیشه احتیاط شرط عقل است. برای رفتن به استخر باید با پزشک مشورت کنید. معمولا پزشکان شنا کردن در بارداری را منع نمی کنند اما مادر را با خطرات احتمالی آشنا می کنند.

یکی از مهم ترین مسائلی که در مورد استخر رفتن مادران باردار وجود دارد کلر آب است. اگر در استخر کلر زیادی وجود داشته باشد ماندن آن کار عقلانی نیست. کلر می تواند نفس مادر را به مشکل مواجه کند به همین علت باید به استخر های مراجعه شود که از کلر کمتر استفاده می‌ کنند.

مسئله دیگر آب استخر است، اگر آب استخر تمیز نباشد خطرات زیادی برای جنین به وجود می آید. توجه کنید که پیش از بروز علائم زایمان زودرس و خونریزی واژن و  دیگر علائم مشابه باید ورزش را متوقف کنید. در این متن با مزایای استخر  و شنا کردن در دوران بارداری آشنا شدیم. پیش از رفتن به استخر به هشدار های مهم توجه کنید.

در نهایت اگر به این ورزش مفرح علاقه مند شدید بعد از بارداری نیز اقدام به یادگیری شنا اصولی کنید و از افسردگی بعد از زایمان خود را نجات دهید.

استخر برای زن باردار خوبه یا نه

استخر در بارداری

در اکثر موارد، شنا در استخر برای زنان باردار ایمن است و ممکن است بهره‌مندی‌هایی داشته باشد. شنا و تمرین در آب می‌تواند به زنان باردار کمک کند تا فعالیت بدنی ملایمی را انجام داده و در عین حال وزن بدن را حمل کنندگی کمتری تجربه کنند. همچنین استفاده از استخر می‌تواند به کاهش درد و ناراحتی‌های مربوط به بارداری، بهبود خواب و تسکین استرس کمک کند.

اما همانطور که گفتم، بهتر است قبل از شروع هر فعالیت ورزشی یا استفاده از استخر، با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما بهترین نفر است که می‌تواند بر اساس وضعیت شما و همچنین هرگونه محدودیت یا خطری که وجود داشته باشد، راهنمایی کند. او می‌تواند به شما بگوید که آیا استفاده از استخر برای شما مناسب است یا خیر و چه مراقبت‌هایی را باید در نظر بگیرید.

به طور کلی، استخرهایی که برای زنان باردار طراحی شده‌اند، شامل آبگرمکن، سیستم تصفیه آب، امکان شنا با ارتفاع آب کم و مکان‌های استراحت مناسب هستند. در صورتی که پزشک شما مجوز استفاده از استخر را صادر کرده باشد، ممکن است به شما بگوید که بهتر است مدت زمان شنا را محدود کنید، از استفاده از تسهیلات عمومی خودداری کنید و همچنین توصیه‌های ایمنی دیگر را در نظر بگیرید.

بازهم تأکید می‌کنم که مشورت با پزشک خود در مورد استفاده از استخر برای شما در دوران بارداری بسیار مهم است.

استفاده از جکوزی در بارداری

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *