استخر موج طلایی با تخفیف ویژه
جستجو کردن

شنا برای خانم ها و هر آنچه که بانوان راجع به شنا باید بدانند

بانوان راجع به شنا باید بدانند

در این مطلب هر آنچه که بانوان راجع به شنا باید بدانند را مورد بررسی قرار می دهیم. شنا از ورزش ها و تفریحات مورد علاقه بانوان محسوب می شود. این ورزش از جوانب مختلفی دارای مزایای بسیار عالی است. شنا برای خانم ها فواید زیادی دارد. انجام شنا می تواند به کاهش وزن، بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش استرس کمک کند. همچنین یک راه عالی برای انجام تمرینات ورزشی بدون وارد کردن فشار زیاد به بدن است.

در شنا برای خانم ها مهم است که هنگام انجام آن از پوست و موهای خود مراقبت کنند، درست مانند هر زمان دیگری. کلر موجود در آب استخر می تواند پوست و مو را خشک کند، بنابراین استفاده از یک مرطوب کننده و شامپوی خوب بسیار مهم است. در ادامه هر موردی که لازم است درباره مراقب های قبل و حین شنا بدانید را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

فواید شنا برای خانم ها

قبل از این که به مباحث مراقبتی بپردازیم، بهتر است نگاهی را به فواید شنا برای بانوان داشته باشیم. بهتر است قبل از گفتن آن ها بدانید که فواید شنا برای مرد و زن یکسان است. لذا هر فردی باید برای برخورداری از این مزایا، شنا را در برنامه های زندگی خود جای دهد. زنانی که به طور منظم شنا می کنند می توانند از مزایای متعددی برخوردار شوند.

فواید سونا بخار برای بدن را بدانید حتما این مقاله را بخوانید.

از جمله فواید شنا برای خانم ها بهبود تناسب اندام، سلامت قلبی عروقی، افزایش قدرت و استقامت عضلات و انعطاف پذیری بهتر مفاصل. شنا همچنین می تواند به کاهش سطح استرس، بهبود کیفیت خواب و ارتقای سلامت کلی کمک کند. شنا در بارداری بی خطر است و می تواند ترکیبی ایده آل از آئروبیک و آرام سازی باشد. بانوان باردار می توانند از روش های ریلکسیشن و یوگا در شنا استفاده کنند.

مراقب از پوست در استخر و شنا برای خانم ها

حال که از فواید شنا برای خانم ها مطلع شدیم، در این بخش می خواهیم به مراقبت از پوست در اسختر بپردازیم. طراوت و سلامت پوست در چهره خانم ها بسیار تاثیرگذار است. لذا وقتی بحش شنا در میان است، باید توجه زیادی به سلامت پوست شود. وقتی نوبت به مراقبت از پوست می‌رسد، اگر مکرراً در استخر شنا می‌کنید، باید چند نکته اضافی را در نظر داشته باشید. در ادامه به چند نکته برای حفظ سلامت پوست و دور نگه داشتن آن از آسیب در آب استخر اشاره شده است.

  • پس از استخر پوست خود را با آب گرم و صابون مرطوب کننده بشویید.
  • از صابون مخصوص استفاده کنید و بعد از شنا از شستشوی شدید پوست خودداری کنید.
  • پوست خود را بعد از شنا به طور مرتب مرطوب کنید. یک لوسیون با کیفیت خوب کمک می کند پوست شما هیدراته بماند و به بهترین شکل ظاهر شود.
  • پس از شنا از روغن نارگیل و روغن بادام برای پوست خود استفاده کنید.
  • جوش شیرین پس از شنا می تواند به برداشتن لایه سلول های مرده پوست کمک کند.

مراقبت از مو ها در استخر برای بانوان

نوبتی هم باشد نوب مراقبت از سلامت مو بانوان در مقابل شنا کردن است. مو هم دقیقا به اندازه پوست آسیب پذیر است و در زیبایی بانوان نقش به سزایی دارد. خانم ها هنگام شنا باید مراقب موهای خود باشند. اگر آنها اقدامات مراقبتی مناسب را انجام ندهند، موها ممکن است به جنسی درهم ریخته و مات تبدیل شود. کلر و سایر مواد شیمیایی استخر نیز می توانند به مو آسیب برسانند و آن را شکننده و احتمال شکستن آن را افزایش دهند. در ادامه به چند نکته برای مراقبت از مو ها در استخر می پردازیم.

  • قبل از اینکه وارد استخر شوید موهایتان را خیس کنید. این به جلوگیری از جذب بیش از حد آب کلر آب کمک می کند.
  • قبل از شنا برای خانم ها از نرم کننده استفاده کنید. این کار به محافظت از مو های شما در برابر مواد شیمیایی مضر موجود در استخر کمک می کند.
  • پس از شنا مو های خود را با آب تمیز بشویید. این به حذف کلر یا سایر مواد شیمیایی که ممکن است در موهای شما باشد کمک می کند.
  • هفته ای یکبار یک نرم کننده عمیق به موهای خود بزنید. این به سلامت و هیدراته نگه داشتن موهای شما کمک می کند.
  • به مانند پوست، برای مراقبت از مو های خود نیز می توانید از روغن نارگیل و یا شامپو اهی مخصوص آن استفاده کنید.

 

خطر بیماری در استخر برای خانم ها

متاسفانه شنا در کنار فوایدی که برای بانوان دارد، می تواند تهدیدگر ابتلا به بیماری هایی هم باشد. البته در صورت رعایت تمام نکات بهداشتی و شنا در محیطی قابل اطمینان، این خطرات را می توان به حداقل رساند. برخی از بیماری هایی که پس از شنا در بانوان به وجود می آیند، که درمان های زجر آور و ناراحت کننده ای را به همراه دارند. لذا رعایت موارد مراقبتی و بهداشتی بسیار حائز اهمیت هستند. موارد زیر تعدادی از بیماری های شایع در بانوان به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی در شنا هستند. پیشنهاد ما استفاده از استخر موج طلایی است که بسیار تمیز است.

  • بیماری های جنسی و تناسلی مانند عفونت قارچی واژن
  • بیماری های گوارشی مانند اسهال
  • عفونت چشم و گوش و حلق و بینی
  • بیماری های انگلی

 

مراقبت های بهداشتی برای جلوگیری از بیماری در شنا خانم ها

  • پیشنهاد می شود بانوان قبل از ورود به استخر، ناحیه تناسلی خود را با ژل های بهداشتی مخصوص شستشو دهند. این کار خطر ابتلا به بیماری های جنسی را از طریق شنا کاهش می دهد. همچنین جهت احتیاط، پس از شنا فرایند زدعفونی واژن و ناحیه تناسلی حتما انجام شود.
  • به هیچ وجه مایو خود را زیر لباس نپوشید. مایو ها به دلیل جنس پلاستیکی که دارند، می توانند در صورت تعریق باعث بیاری های انگلی و قارچی شوند. همچنین ناحیه تناسلی به دلیل مرطوبیتی که دارد، این بیماری ها را در خود سریعا جذب می کند.
  • به استخر هایی که تمیز هستند و تمام نکات بهداشتی در آن ها رعایت شده است بروید.
  • بانوان باید دقت داشته باشند که در عادات ماهیانه خود استخر نروند؛ چرا که تماس در این دوره می تواند باعث بروز عفونت شود.

 

سخن نهایی

نکات بهداشتی باید شنا برای بانوان به گونه ای رعایت شوند که پس از شنا هیچ خطری زیبایی و سلامت بدن را تهدید نکنند. هدف از این مطلب رعایت بهداشت بانوان برای رفتن به استخر و دوری از خطرات احتمالی بود. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *