استخر موج طلایی با تخفیف ویژه
جستجو کردن

 20 فایده آبدرمانی برای زانو درد

درمان زانو درد با آبدرمانی

یکی از مشکلات رایج میان مردم زانو درد است. این عضو به عنوان یکی از مهم ترین عضلات بدن به شمار می آید، پس در صورت بروز هر مشکلی در آن باید سریعا به پزشک مراجعه شود. در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم.  فایده آبدرمانی برای زانو درد چیست؟ آیا شنا مخصوص در استخر نوعی آب درمانی به حساب می آید؟

مزیت های آبدرمانی برای زانو درد

یکی از پرکاربردترین روش های تسکین درد زانو آبدرمانی است. این روش جز روش های سنتی به شمار می آید و امروزه به آن هیدروتراپی گفته می شود. به طور کلی آب یکی از مهم ترین عناصر شفا بخش به شمار می آید، به همین علت در درمان زانو درد هم اثر گذار است. زمانی که از فایده آب درمانی برای زانو درد صحبت میکنیم، همه ذهن ها به سمت شنا و استخر می رود.

اما به طور کلی حمام و سونا و استخر و دیگر محیط های این شکلی شامل روش های آب درمانی می‌ شوند. همچنین آب درمانی با شنا در آب کاملا متفاوت است.  در واقع آب درمانی نوعی تمرینات مهم است که در داخل آب و در دمای مشخصی انجام می شود.

افرادی که از زانو درد رنج می برند در مرحله اول باید با فایده آب درمانی برای زانو درد آشنا شوند و سپس برای انجام آن وارد اقدام شوند. البته آب درمانی به تخصص و برنامه مشخصی نیاز دارد پس باید زیر نظر یک پزشک انجام شود. سایر درمان های زانو درد کمی درد سر دارند به همین علت آب درمانی با استقبال زیادی روبرو شده است. اطلاعات بیشتر: بهترین زمان ورزش

آبدرمانی و درمان زانو

اگر شنا بلد نیستید و می خواهید شنا یاد بگیرید پیشنهاد می کنیم حتما مقاله چرا شنا یاد نمیگیریم را مطالعه کنید.

حل چند مشکل با آبدرمانی برای زانو درد

کمک به درمان دیگر مشکلات، یک فایده آبدرمانی برای زانو درد به شمار می آید. یعنی با آب درمانی بیماری های دیگری هم مانند آرتروز زانو و روماتیسم مفصلی زانو و عوارض پس از جراحی تعویض مفصل زانو، بهبود پیدا می کنند. آب درمانی زانو یکی از روش های سنتی است و در عین حال میتواند چندین مشکل را در بدن برطرف کند.

دوش آب گرم و تسکین درد زانو

حتما شما هم تجربه لذت بخش دوش آب گرم را داشته اید‌‌. زمانی که به زیر دوش آب گرم قرار می‌گیریم خستگی ها و کوفتگی های بدن بهبود پیدا می کند. با همین ترتیب آب گرم هم می ‌تواند درد زانو را تسکین ببخشد. برای اثرگذاری بیشتر می توان از تمرینات مختلف زیر نظر پزشک استفاده کرد.

برداشتن وزن از زانو در آب درمانی

زمانی که راه می رویم وزن روی زانو ها است. یه همین علت ممکن است زمان راه رفتن زانو درد را تجربه کنیم، گاهی این زانو درد شدت زیادی پیدا می کند. در داخل استخر چنین شرایطی وجود ندارد و انگار بار وزن از روی زانو ها برداشته می شود. در چنین شرایطی فشار کمتری به زانو ها وارد می ‌شود به همین خاطر می توان تمرینات زیادی را برای بهبود زانو ها انجام داد. آیا می دانید: شنا چقدر کالری میسوزاند؟

آبدرمانی برای زانو درد و تقویت عضلات زانو

تقویت عضلات، یک فایده آب درمانی برای زانو است. برای تقویت عضلات زانو می توانید پا ها را در جهت مخالف آب تکان دهید. این تمریت بسیار مناسب است و عضلات زانو رو با خوبی مقاوم می سازد.

بیشتر بدانید: بهترین ورزش برای مینیسک زانو

آبدرمانی برای زانو درد با ماساژ در آب سرد

همان طور که گفتیم تنها استخر به آبدرمانی برای زانو درد کمک نمی کند و برخی از این روش ها خانگی هستند. برای از بین بردن درد در زانو ها می توانید از آن ها استفاده کنید. زانو ها را در زیر آب سرد ماساژ دهید. در این شرایط جریان خون در عضلات افزایش پیدا می کند و در نهایت درد بهبود پیدا می کنند. ماساژ زانو در زیر آب سرد عضلات را هم مقاوم می کند.

آب درمانی با دوش گرفتن

با یک دوش گرفتن ساده خیلی از درد ها و مشکلات زانو برطرف می شود. معمولا پزشکان به افرادی که زانو درد شدیدی را تجربه می کنند دوش آب گرم را پیشنهاد می دهند. دوش گرفتن باید به نحوی انجام شود که آب روی عضلات حرکت کند. این مدل دوش گرفتن علاوه بر زانو درد برای برطرف کردن مشکلات دیگری مانند بی خوابی و کوفتگی و سردرد و فشار خون و میگرن و رک های سیاتیک و واریسی موثر است.

بیشتر بدانید: فواید سونا بخار برای بدن

بهبود ورم زانو با کیسه آب

بهبود تورم، یک فایده آب درمانی برای زانو است. در واقع استفاده از کیسه های آب گرم و آب سرد یکی از رایج ترین و در عین حال کم هزینه ترین روش های آب درمانی است. اگر زانو درد داشتید می توانید با استفاده از این کیسه ها درد خود را برطرف کنید. کیسه آب گرم و آب سرد هر دو باعث تسکین درد می‌شوند. برای برطرف کردن مشکلات دیگر زانو مانند رگ به رگ شدن و کشیدگی عضلات دزد های آرتروپاتی هم ‌می توان از این روش کمک گرفت.

آب درمانی با زانو بند پارچه ای

جالب است بدانید که استفاده از زانو بند پارچه ای هم به آبدرمانی برای زانو درد کمک می کند. برای انجام این کار باید از زانو بند پارچه ای مخصوص استفاده شود. البته قبل از بستن، باید با آب سرد خیس شده باشد. پس از خیس شدن باید آن را در محل درد یا تورم قرار دهید و سپس دور زانو بپیچید. در این صورت عضلات کشیده می شوند و زود تر بهبود پیدا می کنند. توجه کنید که باید خیلی معمولی زانو بند را به دور زانو ببندید طوری که رگ ها منقبض نشوند. پس از 45 تا 60 دقیقه می توانید زانو بند را صاف کنید.

حرکات آبدرمانی برای زانو درد

انجام حرکات ورزشی در آب هم لذت بخش است و هم درد های بدن را بهبود می بخشد. تمرینات گسترده ای وجود دارند که هر کدام برای نوعی درد مناسب هستند‌. برخی از این تمرین ها عبارت در ادامه آمده اند.

  • راه رفتن در آب: این کار می تواند به آرام شدن و نرم شدن عضلات پا کمک کند. راه رفتن در آب پر کاربرد ترین تمرین برای آب درمانی است.
  • تمرینات کششی: این تمرینات سیب نرم شدن عضلات می شوند به همین علت مقاومت عضلات را افزایش می دهند. هم چنین سبب کاهش درد و تقویت عضلات می شوند.
  • تردمیل در آب: تردمیل در آب جز بهترین حرکات است. دستگاه تردمیل در زیر آب قرار می گیرد و بیمار می تواند برای بهبودی بیشتر از آن استفاده کند‌.
  • تمرینات قلبی و عروقی: این تمرینات برای آبدرمانی برای زانو درد انجام می شوند. گرم کردن و کایکو و حرکت زانو به یک طرف نوعی از این تمرینات هستند.

در این مقاله از سایت استخر موج طلایی به فایده آبدرمانی برای زانو درد پرداختیم و با حرکات مناسب برای آب درمانی آشنا شدیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *