استخر موج طلایی با تخفیف ویژه
جستجو کردن

آسان ترین نوع شنا چیست؟

راحت ترین شنا

شنا ورزشی با قدمت زیاد است که ارتباط مستقیمی با سلامتی دارد و به روش های مختلفی می توان آن را انجام داد. افراد مبتدی نیز می توانند با یادگیری آسان ترین نوع شنا این رشته ورزشی را شروع کنند.

آسان ترین نوع شنا در استخر

در اینجا قصد داریم شما را با آسان ترین نوع شنا آشنا کنیم ولی ابتدا بایست با این ورزش و انواع آن آشنا شوید. شنا ورزشی ایده آل جهت فرم گرفتن اندام، قوی شدن ماهیچه ها و کم شدن وزن می باشد که در کاهش استرس نیز نقش موثری را ایفا می نماید. همچنین در صورتی که مرتب و طبق برنامه ای منظم این ورزش تکرار شود سلامت قلب تضمین خواهد شد.

آسان ترین نوع شنا نوعی است که با انجام آن در نفس کشیدن اختلالی ایجاد نشود و فرد بتواند به راحتی حرکات آن را تکرار کند. شناگر باید در حین شنا بر اصطکاک آب و مقاومت آن غلبه داشته باشد و با مواجه شدن با جریان های گردابی که از حرکت سایر شناگران ایجاد می شود باید این ورزش را به درستی بتواند انجام دهد. اگر می خواهید شنا یاد بگیریم اما موفق نشدید و می خواهید بدانید چرا شنا یاد نمیگیرید روی آن کلک کنید و علت را بدانید.

آسان ترین نوع شنا
انوع شنا

معرفی انواع شنا

در اینجا به معرفی انواع شنا و آسان ترین نوع شنا می پردازیم.

  • شنای کرال سینه یا آزاد: معروف ترین و آسان ترین نوع شنا است که به تقویت ماهیچه ها کمک می کند زیرا فشار آب به ماهیچه ها بیشتر می باشد. در این شنا همه اعضای بدن از جمله کمر، سینه، شانه، پا، دست و گردن درگیر هستند به همین دلیل نقش موثری در چربی سوزی دارد. لذا افرادی که تازه کار هستند و می خواهند این ورزش را شروع کنند باید این نوع شنا کردن را انتخاب نمایند و به تناسب اندام خود کمک کنند.بیشتر بدانید: آموزش شنای کرال

    در شنای کرال حالت کشیده بدن مد نظر قرار می گیرد و بعد از نفس کشیدن نیز باید سر را به کناره ها به صورت کج قرار دهید، همچنین با تکان دادن پاها و بالا بردن دست ها باید یک دست در زیر آب و یک دست بر روی آب قرار گیرد. با قرار گرفتن پاها در پشت بدن باید آنها را بالا و پایین برد و تنه و لگن نیز باید چرخیده شوند تا آب کاملا شکافته شود. مهم ترین جزء این ورزش حرکات در لگن می باشد، همچنین سر از آب زیاد بیرون نمی آید و در زمان حرکت سر به کنار می رود در اینصورت راهی برای نفس کشیدن فراهم می شود. پیشنهاد می کنیم برای یادگیری تکنیک افزایش سرعت در شنا مقاله جامع آن را مطالعه کنید.آسان ترین نوع شنا

  • شنای قورباغه: سخت ترین نوع شنا است که در آن بدن به صورت افقی قرار گرفته و با دو دست آب را به سمت عقب می کشانند، سر را نیز جهت نفس کشیدن بهتر از آب خارج می کنند. در این نوع شنا به شانه فشار کمتری وارد می شود. پاها با قدرت به جلو در حرکت هستن که حرکت بیشتری نسبت به دست دارند. بیشتر بدانید: آیا کلر استخر مضر است؟
  • شنای قورباغه از آهسته ترین شناها است که با حرکات پا، پشت و تنفس انجام می شود و در آن حرکات دست و پا زیاد است و این حرکات زمانبندی شده می باشد. در این شنا در هر ساعت تا ۶۰۰ کالری انرژی مصرف می شود. لذا این شنا به دلیل سرعت بالا بودن جهت نجات غریق و در مسافت های طولانی استفاده می شود.
    بیشتر بخوانید: آموزش شنا قورباغه
  • شنای پروانه: از چالش برانگیزترین شناها است که جهت انجام آن همزمان هر دو دست، بالای سر قرار می گیرد و علاوه بر حرکات دست و پا، حرکت به سمت جلو نیز خواهید داشت. این نوع شنا بیشتر ماهیچه ها را درگیر می کند که برای بالا بردن مقاومت شکم و بدن مناسب می باشد. زیرا درگیری کمر، سینه، شکم و دست ها در آن بیشتر می باشد. همچنین جهت خوش اندام کردن و انعطاف پذیری بدن مفید است.
    اطلاعات بیشتر: آموزش شنا پروانه
  • کرال پشت: برای برخی افراد آسان ترین نوع شنا است که شبیه به کرال سینه می باشد که بدن به پشت به شکل افقی به موازات سطح قرار می گیرد و به شکل ضربدری در پاها ضربه ایجاد می شود. به دلیل اینکه سر از آب بیرون است نفس کشیدن بهتر انجام می شود. این شنا ستون فقرات را کشیده نموده و باسن درگیری بیشتری دارد. به همین دلیل استخوان، شانه، شکم و باسن تقویت می شود.

مزایای شنا کردن

بعد از معرفی آسان ترین نوع شنا به معرفی مزایای شنا می پردازیم:

  • آسان ترین نوع شنا و حتی سخت ترین آنها با برداشتن فشار از روی ستون فقرات به سلامت استخوان ها کمک می کند و مفاصل را نیز تقویت می نماید.
  • با حرکت در عضلات از فشار بر عضلات و کشیدگی آنها جلوگیری می کند و با انجام دادن همه نوع از شنا می توان تمامی عضلات بدن را تقویت نمود.
  • آسان ترین شنا نیز تمرینی کاردیوی است که نفس کشیدن را راحت و قلب را تقویت می نماید و در اینصورت مقاومت بدن افزایش خواهد یافت.
  • شنا در صورتی که با ایروبیک در آب همزمان انجام شود چربی های ران و باسن بهتر کاهش می یابد.
  • در شکل دهی اندام موثر است و ماساژ عضلات و پوست را بر عهده دارد.
  • آسان ترین شنا کم خطرترین و ایمن ترین آنهاست که محافظ مفاصل می باشد و فشار کمی را نیز به بدن وارد می کند.
  • شنا با افزایش انرژی مثبت می تواند استرس را کاهش دهد و در کنترل فشار خون اثرات مثبتی داشته است.

برای اینکه آسان تر شنا کنیم بهتر است به دو نکته زیر توجه کنید:

لباس شنا مناسب و تاثیر آن در راحتی شنا

لباس شنا یک شلوار سبک، چسبان و کوتاه بوده و جنس آن به گونه ای است که آب را در خود نگه نمی دارد. این شلوار طبق قوانین بین المللی باید یک تکه و در رنگ تیره ای باشد که نسبت به دیگر لباس های ورزشی سبک تر و کم حجم تر خواهد بود. لذا در انجام آسان ترین نوع شنا و سخت ترین نوع آن باید از این لباس استفاده نمود.

انتخاب استخر مناسب برای شنا کردن

شنا در تمام شهرها در استخرها انجام می شود که هر چه این استخر بزرگ تر باشد بهتر و آزادانه می توان در آن به شنا پرداخت. همچنین در رودخانه و دریاها نیز می توان شنا کرد و با وجود موج هایی که در این مکان ها وجود دارد مقاومت بدن بیشتر خواهد شد. اما باید مراقب باشید و زمان مناسبی در رودخانه یا دریا شنا کنید که از موج های سهمگین در امان باشید. با انجام آسان ترین نوع شنا نیز می توان مدت زیادی را بدون اینکه بدن خسته شد به شنا پرداخت ولی افراد مبتدی باید در شنا در دریاها احتیاط کنند.

سخن پایانی

برای اینکه بخواهید با ورزش شنا تمام اعضای بدن خود را درگیر کنید و کامل ترین حرکات ورزشی را انجام دهید بهتر است همه نوع ورزش شنا را بیاموزید. زیرا هر شنایی عضوی متفاوتی از بدن را درگیر می کند و همان عضوها نیز دچار خستگی می شوند۔ بنابراین با انجام دادن تمامی شناها عضوی استراحت و عضوی درگیر خواهد شد و با تغییر نوع شنا عضوی که درگیر بوده استراحت می کند و عضوی دیگر که استراحت کرده درگیر خواهد شد. در این صورت ورزشی جامع انجام داده اید.

4 پاسخ

  1. سلام من مینیسک زانوم کمی پارگی داره ودرضمن ژل هم تزریق کردم میخواستم بدونم بخوام برم کلاس شنا مشکلی برام پیش نمیاد

    1. درود بر شما زهرا عزیز
      در موارد پارگی مینیسک زانو یا مشکلات مشابه در زانو، فعالیت‌های ورزشی ممکن است بهبود را تشویق کند، اما نیاز به توجه به چند نکته دارد:

      مشورت پزشک: حتماً با پزشک خود مشورت کنید و نظر او را در مورد شرایط ورزشی‌تان بپرسید. او می‌تواند بر اساس شرایط شما تصمیم بگیرد که آیا می‌توانید به کلاس شنا بروید یا خیر.

      شناخت دقیق شرایط: پزشک شما باید میزان و شدت پارگی مینیسک و همچنین وضعیت ژل تزریق‌شده را بشناسد. بر اساس این اطلاعات، توصیه‌های او ممکن است متفاوت باشند.

      توجه به نشانه‌ها: اگر پزشک شما موافقت کند که می‌توانید به کلاس شنا بروید، باید به بدن خود گوش کنید. در صورتی که در حین ورزش درد یا تغییرات نامطلوب دیگری احساس کردید، فوراً ورزش را متوقف کنید و به پزشک مراجعه کنید.

      نکته مهم در کلاس شنا، ممکن است بخواهید از ورزش‌هایی که زانو را تحت فشار قرار می‌دهند، پرهیز کنید یا به توانایی خود محدودیت بدهید. این مسئله را با مربی یا مربیان کلاس شنا به اشتراک بگذارید تا به شما کمک کنند.

    1. اگر مشکل دیسک کمر دارید بهترین ورزش در آب پیاده روی در آب و آبدرمانی هست. اما اگر مشکلی بابت یادگیری شنا ندارید زیر نظر یک مربی خوب می تونید در چند جلسه شنا دوچرخه رو یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *