استخر موج طلایی با تخفیف ویژه
جستجو کردن

 آموزش استفاده از سونا برای لاغری

فواید سونا برای کاهش وزن

یکی از شیوه های مورد تایید اغلب متخصصین جهت کاهش وزن استفاده از سونا است و همین موضوع سبب گردیده که در حال حاضر اغلب افراد با بهره متدی سیستم فوق بخشی از اضافه وزن خود را در یک بازه زمانی مشخص از دست دهند. در صورتی که مایلید در خصوص آموزش استفاده از سونا برای لاغری اطلاعات لازم را کسب کنید تا انتهای با ما در این مقاله استخر موج طلایی همراه باشید.

سونا برای لاغری

 

 مزایای سونا برای کاهش وزن چیست؟

انواع سونا

جهت آگاهی بیشتر از آموزش استفاده از سونا برای لاغری بایستی به این مورد توجه داشته باشید که سونا به دو صورت Dry sauna (سونا خشک) و Steam sauna (سونای بخار) است که هر یک به شکل منحصر به فردی در از دست دادن وزن موثر هستند. بطور معمول رطوبت و همینطور تجهیزات مولد گرما منجر به افزایش دمای موجود در این اتاق ها میشود که از حد نرمال بیشتر و منجر به تعریق بسیار و آب کردن چربیها میشود.

سونای بخار (Steam sauna): رطوبت بسیاری در ساختار سونای بخار بکار برده شده است که جهت کاهش وزن بهتر است آموزش استفاده از سونا برای لاغری را توسط افراد متخصص در این امر فرا گیرید. دمای موجود در سونای فوق به وسیله تجهیزات مولد بخار بین ( 42-52 C) قرار می گیرد و بدینوسیله رطوبت محیط را به صددرصد می رساند. معمولاً در طراحی این مکان ها از یک استخر آب سرد و 2 ردیف برای نشستن استفاده شده است. حوضچه ی که در سونای بخار بکار برده شده و حاوی آب سرد است به منظور خنک شدن سطح داغ تختگاه تعبیه میشود.

سونای خشک (Dry sauna): اینکه آموزش استفاده از سونا برای لاغری صحت دارد و شما می توانید کاهش وزن خود را از طریق هر دو سونا تجربه کنید امری کاملاً روشن است. طراحی در نظر گرفته شده برای سونای خشک به این گونه است که دمای داخلی این اتاق بایستی در حدود (100 C) باشد و همینطور تنها از یک سکو در این محیط استفاده شده است. گفتنی است به منظور اینکه سونای خشک زیبایی و در عین حال مقاومت خود در برابر حرارت را حفظ کند در ساختار آن از چوب ترمووود بکار برده میشود.

اگر شناگر هستید و علاقه دارید که بدانید تکنیک افزایش سرعت در شنا چیست مقاله جامع آن را مطالعه کنید.

آموزش استفاده از سونا برای لاغری

با توضیحات ارائه شده در رابطه با انواع سونا متذکر شدیم که استفاده طولانی مدت از سونا مخصوصاً سونا بخار در کنار داشتن رژیم غذایی متعادل و مصرف آب فراوان می تواند در لاغری افراد موثر باشد.

به همین منظور بیشتر متخصصین به مبتلایانی که به اضافه وزن بالا درگیر هستند و به دلیل اختلالات جسمانی قادر نیستند از طریق تمرینات فیزیکی وزن قابل توجهی را از دست بدهند، رفتن به سونا جهت آب کردن چربیهای انباشته در نواحی مختلف بدن را با در نظر گرفتن آموزش استفاده از سونا برای لاغری را گزینه درمانی موثر و مفیدی توصیه می کنند. البته جهت بهره مندی از مزایای این متد لاغری بایستی به نکاتی که در ذیل به آن اشاره می کنیم دقت و توجه بسیار داشته باشید که عبارتند از:

دوش گرفتن: از مهمترین اقداماتی که در راستای از دست دادن وزن مهم و الزامی است، گرفتن دوش پیش از رفتن به سونا است. به منظور اینکه سطح پوست شما کاملاً تمیز شود بایستی قبل از استفاده از سونا حتماً دوش بگیرید. هنگامیکه شخص با هدف کاهش وزن از سونا استفاده میکند و وارد این اتاق می شود در واقع باز شدن منفذهای پوست صورت می گیرد.

اگر مشکلات کمردرد دارید و میخواهید لاغر شوید بهتر است ورزش ویلیامز را انجام دهید.

بوسیله منافذ فوق تخلیه سموم از بدن انجام میشود. چنانچه سطح موجود در بدن با آلودگی همراه باشد، به آسانی آلودگی هوا به این منفذها نفوذ پیدا می کنند و در نهایت خارج شدن سموم از بدن به سختی انجام خواهد شد. از این رو یکی از شروط آموزش استفاده از سونا برای لاغری، استحمام است.

نوشیدن آب: از دیگر موارد واجب در آموزش استفاده از سونا برای لاغری، نوشیدن آب به میزان کافی است. در مجموع زمانی که شما وارد این اتاق می شوید با تعریق بسیار حجم زیادی از آب موجود در بدن خود را از دست میدهید. به این ترتیب جهت پیشگیری از تقلیل آب بدن و یا به عبارتی دی هیدراته نگه داشتن بدن توصیه میشود به میزان کافی از این نوشیدنی سالم و مفید استفاده کنید.

بیشتر بدانید: میزان قند خون نرمال بعد از ورزش

انجام حرکات کششی: یکی از امور بسیار مهمی که قبل از رفتن به سونا در راستای کاهش وزن بایستی انجام دهید، داشتن Warm-up exercises (حرکات کششی) است. اغلب کارشناسان این امر به افرادی که جهت لاغری از این اتاق ها به خصوص سونا بخار استفاده می کنند متذکر می شوند که کمی حرکات کششی را به منظور رسیدن به بهترین نتایج در از دست دادن وزن انجام دهید. این حرکات باعث میشود که به شکل چشمگیری بافت های موجود در بدن و همینطور اندام ها منبسط و دفع سموم از بدن را آغاز کنند.

با کشش بافت های موجود در بدن، عروق خونی مواد سمی را به آسانی به سطح بدن می رسانند. بنابراین، بدن می تواند سریعتر دفع سموم را بوسیله پوست انجام دهد.

اگر در حال آموزش شنا هستید و سوال تان این است که چرا شنا یاد نمیگیریم روی آن کلیک کنید و دلیل این سوال را بدانید.

فواید سونا برای لاغری

در ادامه آموزش استفاده از سونا برای لاغری لازم است به فواید این روش کاهش وزن نیز اشاره کنیم:

علاوه بر لاغری مبتلایان به فشارخون جهت مهار تنفس خود و همینطور بازتوانی پس از سکته قلبی استفاده از سونا می تواند اثربخش باشد.

جهت درمان برونشیت مزمن، آسم، درد مفاصل و همینطور آرتروز که از جمله رماتیسم های التهابی است مفید میباشد.

با خارج شدن مواد زائد موجود در بدن و اسید لاکتیک، بلافاصله خستگی عضلانی در فرد با استفاده از سونا برطرف میشود.

در مجموع باید گفت زمانی که شما در این محیط قرار می گیرید با سرد و یا گرم شدن بدن تعاملاتی در جریان خون ایجاد میشود که این امر سبب تحریک غدد و اعصاب موجود در بدن خواهد شد و از نظر متخصصین این حالات نوعی تمرین فیزیکی جهت سایر ارگان های موجود در بدن تلقی میشود.

سونا خشک چقدر کالری می سوزاند؟

سونا خشک به طور متوسط چهارصد تا ششصد کالری در ساعت مصرف انرژی را می‌طلبد، اما میزان دقیق مصرف کالری وابسته به عواملی مانند وزن، سن، جنسیت، میزان فعالیت و سلامتی شماست. همچنین باید توجه داشت که استفاده از سونا خشک به علت افزایش دمای بدن و تعریق، باعث افزایش نیاز به مایعات و الکترولیت‌ها در بدن می‌شود. لذا مهم است که در حین استفاده از سونا خشک، مایعات کافی مانند آب و الکترولیت‌ها را مصرف کنید.

استفاده از سونا خشک یکی از روش‌های مورد استفاده برای تمرینات تنفسی و فعالیت بدنی است که به عنوان یک فرایند تعرق اختصاصی در محیط خشک و با دمای بالا انجام می‌شود. در حین سونا خشک، بدن شما به دمای بالا تحت فشار قرار می‌گیرد و این باعث تعریق شما می‌شود که در نتیجه باعث خارج شدن سموم و افزایش جریان خون شده و بهبود عملکرد قلبی و عروقی می‌شود.

با توجه به اینکه استفاده از سونا خشک منجر به تعریق شدیدی می‌شود، شما می‌توانید حدود 400 تا 600 کالری در ساعت را مصرف کنید. این میزان کالری مصرفی بر اساس وزن، سن، جنسیت و سطح فعالیت شما ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، برای یک فرد با وزن ۷۰ کیلوگرم، ممکن است میزان مصرف کالری بیشتر یا کمتر از این مقدار باشد.

همچنین، در حین استفاده از سونا خشک، باید به میزان مایعات و الکترولیت‌هایی که در بدن خود مصرف می‌کنید، توجه کنید. در صورتی که شما به اندازه کافی مایعات مانند آب و الکترولیت‌ها را مصرف نکنید، ممکن است با مشکلاتی مانند خشکی دهان، تشنج، افت فشار خون و یا ناراحتی‌های معده و روده مواجه شوید. بنابراین، قبل از استفاده از سونا خشک باید با پزشک خود مشورت کرده و مطمئن شوید که برای شما مناسب است.

مدت زمان استفاده از سونا خشک

مدت زمان استفاده از سونا خشک و یا سونا بخار معمولاً بین 15 تا 20 دقیقه محدود کنید. اگر در هر لحظه احساس سرگیجه یا عدم تحمل گرما داشتید، بهتر است فوراً از سونا خارج شده و با ریختن کمی آب سرد بر روی سرتان، دمای بدنتان را پایین بیاورید. سپس می‌توانید مجدداً وارد اتاق سونا شوید و از این فضا لذت ببرید. این روند به شما کمک می‌کند تا از تاثیرات مثبت سونا خشک بهینه استفاده کنید.

اول سونای خشک یا بخار

برای خیلی افراد سوال پیش میاد که اول سونای خشک بریم یا سونا بخار؟ توصیه می شود که ابتدا دوش گرم بگیرید و از سونا بخار شروع کنید تا بدنتان به آرامی شروع به گرم شدن کند و بعد از آن وارد سونا خشک شوید. بعد از سونی خشک نیز مجدد دوش بگیرید.

نتیجه گیری

همانطور که بیان کردیم استفاده از سونا در طولانی مدت به شکل منظم می تواند تاثیرات مثبتی را در لاغری به همراه داشته باشد که در این راستا توجه به آموزش استفاده از سونا برای لاغری امری حائز اهمیت است که به افرادی که در پی کاهش وزن هستند کمک بسزایی میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *