استخر موج طلایی با تخفیف ویژه
جستجو کردن

 آیا شنا بدن را سفت میکند؟

شنا و عضله سازی

آیا شنا بدن را سفت میکند؟ چطور می توان عضلات بدن را سفت کرد؟ راهکارهای عضلانی کردن بدن چیست؟ این سوالاتی است که اغلب افراد در ذهن خود دارند.

همه انسان ها دوست دارند بدن محکم و عضلات سفتی داشته باشند، اما همه آنها به خواسته خود می رسند؟ قطعا همه انسان های روی کره زمین عضلات سفتی ندارند، زیرا یا روش آن را نمی دانند و یا تنبلی می کنند. راه های مختلفی برای سفت کردن عضلات وجود دارد که از بین آن ها ورزش کردن تاثیر بیشتری دارد. در ادامه این متن به پرسش آیا شنا بدن را سفت می کند؟ پاسخ خواهیم داد. هم چنین با مزایای ورزش شنا و تاثیر آن روی بدن آشنا می شویم، همراه ما در استخر موج طلایی باشید باشید.

تاثیر شنا روی سفت شدن بدن

شنا جز پرطرفدار ترین ورزش های دنیا به حساب می آیند و به سلامت جسم آنان ها کمک می کند. همه افراد حتی کسانی که محدودیت جسمانی دارند می توانند این ورزش را انجام داده و از آن لذت ببرند. افرادی که رماتیسم دارند یا افرادی که از درد های مفصلی رنج می‌برند، می توانند برای درمان شنا کنند. اگر باردار هستید و نگرانید که آیا استخر رفتن در دوران بارداری مضر است؟ می توانید مقاله جامع آن را مطالعه کنید.

 آیا شنا بدن را سفت میکند

چطور چربی بدن را آب کنیم؟

زمانی که در آب شناور می شویم، تناسب خوبی در  بدن ایجاد می شود و آرامش خاصی را به بدن می بخشد. هم چنین هنگام شنا کردن از طرف آب به بدن فشاری وارد می شود که عضله ها را سفت می کند. در نتیجه برای پاسخ به سوال آیا شنا بدن را سفت میکند؟ باید بگوییم که بله، شنا سبب سفت شدن عضلات و آسیب دیدگی کمتر می شود. البته افرادی که دیسک کمر دارند باید بدانند بهتر است از آبدرمانی استفاده کنند.در مقاله جامع آب درمانی و درمان دیسک کمر همه راهکارهای درمان را بیان کردیم پس حتما مطالعه کنید.

ورزشکارانی که عضلات آنها آسیب دیده است برای درمان شنا می کنند زیرا در این صورت فشار کمتری به عضلات آن ها وارد می شود. هنگامی که شنا می کنید، 50 درصد از فشاری که وزن به بدن وارد می کند، کم می شود. به همین علت زمانی که در آب قرار می گیرد می توانید ورزش کنید اما فشار کمتری به بدنمان وارد شود.

بیشتر بخوانید: بهترین ورزش برای مینیسک زانو

حتی افرادی که آسم دارند هم برای درمان بیماری خود و مرطوب نگه داشتن ریه می توانند شنا کنند. اگر به تازگی می خواهید شنا یاد بگیرید اما در یادگیری آن مشکل دارید و روی آب شناور ماندن را بلد نیستید یا می خواهید بدانید چرا شنا یاد نمیگیرم روی آن کلیک کنید تا علت را بدانید.

شنا چه تاثیری روی بدن می گذارد؟

در قسمت قبل به این سوال پاسخ دادیم که آیا شنا بدن را سفت میکند؟، در این قسمت به پرسش دیگری پاسخ خواهیم داد. زمانی که شنا می کنیم چه اتفاقی در بدن ما انجام می شود؟ فشار آب چگونه روی بدن تاثیر می گذارد؟. هنگامی که در استخر قرار می گیریم و شنا کردن را شروع میکنیم از سر گرفته تا انگشتان پا همگی مشغول فعالیت می شوند. هنگام شنا کردن بدون این که هیچ استرسی به بدن وارد شود، ضربان قلب افزایش پیدا می کند.

همچنین با انجام این ورزش استقامت بدن بیشتر می شود و بدن آرامش پیدا می کند. در پاسخ به سوال اینکه شنا بدن را سفت میکند؟ یکی دیگر از مهم ترین فوایدی که ورزش شنا برای بدن دارد این است که سبب سفت شدن عضلات می‌ شود.  با انجام شنا علاوه بر اعضای بیرونی، اعضای درونی بدن هم مشغول به فعالیت شده و در نهایت تقویت می شوند.

بیشتر بدانید: ورزش برای لاغری شکم و پهلو

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که انجام شنا به تقویت ریه و قلب کمک می کند و خطر مرگ راه کاهش می دهد. یکی دیگر از مزیت های شنا برای بدن این است که به درمان بی خوابی کمک می کند. تحقیقات دانشمندان نشان می دهد، میانسال هایی که به طور مرتب شنا می کنند کمتر از بقیه افراد از بی خوابی رنج می برند. پس شما تنها به سفت شدن بدن و شکل گیری عضلات کمک نمی کند و فواید جسمی و روحی زیادی دارد.

شنا درمان شلی بدن

عوامل مختلفی می توانند سبب شل شدن بدن بشوند، بالا رفتن سن و چربی زیاد و کاهش وزن غیر اصولی جز چنین عواملی شناخته می شوند. در سن 30 سالگی به بعد بدن انسان به طور خودکار تحلیل می رود و عضله های او شل می شوند. اگر در این مدت به این مسئله توجهی نداشته باشد، شل شدن بدن او بیشتر شده و از فرم می افتد.

کلیک کنید و پاسخ سوال آیا شنا ورزش هوازی است؟ بیشتر بدانید.

زمانی که بدن ما به هر دلیلی شل شد نباید دست روی دست بگذاریم و هر چه زودتر باید چاره‌ای بیندیشیم. اصلی ترین و مهم ترین راهی که می‌ تواند شل شدن عضلات را از بین ببرد ورزش کردن است. پس برای سفت کردن بدن خود به کرم ها و ژل های سفت کننده اعتماد نکنید و ورزش کنید. به همین علت پاسخ ما به پرسش آیا شنا بدن را سفت میکند؟ مثبت بود، در واقع هیچ ورزشی اندازه شنا نمی‌ تواند سبب سفت شدن بدن بشود.

بیشتر بدانید: بهترین زمان ورزش

اهمیت شنا برای سفت شدن بدن

مزیت ورزش شنا این است که از طریق جنبه های مختلفی به بدن سود می رساند. با انجام شنا هم چربی ها سوزانده می شوند و هم قدرت بدن افزایش پیدا می کنند. همچنین شما به بهبود میزان فعالیت بدن کمک کرده و سیب کالری سوزی بیش تر می شود. زمانی که در آب لگد می زنید هوای متراکم تری را وارد ریه های خود می کنید.

آیا می دانید شنا چقدر کالری می‌سوزاند؟

شنا بدن را سفت میکند و در این شرایط کم کم عضله سازی آغاز می شود، که این مسئله به کاهش وزن نیز کمک می کند. با عضله سازی بدن شما سفت می شود، به همین علت پاسخ ما برای پرسش آیا شنا بدن را سفت میکند؟، مثبت است. یکی از مزیت های ورزش شنا این این که معمولا انسان ها به چشم یک تفریح به آن نگاه می کنند. یعنی با انجام ورزش شنا، علاوه بر تفریح کردن، سلامت بدن خود را افزایش می دهیم.

اطلاعات بیشتر: فایده آبدرمانی برای زانو درد

در حال حاضر استخر های زیادی در سراسر شهر ها برای انجام شنا ساخته شده اند. پس نباید از انجام این ورزش سودمند غافل شوید و با انجام آن به سلامت بدن خود کمک کنید.

در این مقاله به پرسش آیا شما بدن را سفت میکند؟ پاسخ دادیم و به توضیح بیشتری در مورد این ورزش و مزایای آن پرداختیم. اگر سوالی در این زمینه دارید می توانید زیر همین مقاله بپرسید.

4 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر.من سی ساله هستم.ده سال پیش بخاطر کاهش وزن غیر اصولی بازوهام بشدت شل و بدفرم شدن.نمیخوام عمل کنم.میخوام بدونم واقعا اگه برم شنا یاد بگیرم بازوهام سفت میشه؟؟اگه نه عمل کنم.واقعا نمیتونم تحملشون کنم چون خیلی بد دیده میشن.سالهاست لباس بدون آستین نپوشیدم.ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام و درود بر شما نسترن عزیز
      ورزش شنا به دلیل فعالیت بی وقفه عضلات دست و پا تاثیر چشمگیری در سفت شدن عضلات دست و بازو و پا دارد قبل از جراحی پیشنهاد می کنیم حداقل 6 ماه مرتب ورزش شنا رو یاد بگیرید و انجام دهید اگر نتیجه دلخواه را نگرفتید بعد به جراحی فکر کنید.

  2. درود بر شما
    مرسی بایت توضیحات مفیدی که در اختیار ما قرار دادید
    میتونم بپرسم برای سفت شدن عضلات من (که ۴۶ساله ام دوماه میشه شنا رو شروع کردم خونه ام استخر داره )
    همون کرال سینه و پشت کافیه
    البته قوریاغه و دوچرخه هم بلدم
    اما قورباغه رو خیلی کم میرم
    همون کرال پشت و جلو و دوچرخه کافیه ؟هفته ای چند بار؟

    1. سلام و درود بر شما فرانک محمدی عزیز ممنون از کامنت و توجه شما.
      برای اینکه تاثیر ورزش رو در عضلات بدن تون مشاهده کنید باید تداوم و نظم در شنا کردن رو رعایت کنید. اگر امکانش رو داشته باشید که روزانه بعد از گرم کردن بدن توسط شنای دوچرخه با 15 تا 20 دقیقه کرال پشت و کرال سینه شروع کنید و به مرور تا یکساعت افزایش دهید. البته همان روزانه 30 دقیقه هم اکی هست. شنای قورباغه و شنای پروانه هم میتونه مفید باشه اما تمرکزتون روی شنای کرال باشه زودتر نتیجه میگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *