استخر موج طلایی با تخفیف ویژه
جستجو کردن

ورزش در آب برای لاغری شکم

ورزش در آب برای لاغری شکم چیست؟ امروزه به دلیل تغییر در رژیم غذایی و کم تحرک شدن بانوان، اضافه وزن در بسیاری با شدت کم و زیاد بیشتر قابل رویت شده است. از آن جایی که همواره پیدا کردن بهترین راههای لاغری مورد توجه بوده، ما در این مطلب، ورزش در آب برای لاغری شکم را به عنوان یکی از موثرترین راه‌های تایید شده به شما بیشتر معرفی خواهیم کرد. ورزش در آب برای کوچک کردن شکم و سایر اندامها در واقع نوعی ورزش استقامتی طبقه بندی میشود که در واقع در آن شنا کردن مطرح نیست.

 ورزش در آب برای لاغری شکم

بلکه به حرکت‌های مخصوص ایروبیک اشاره دارد که وقتی تا گردن به زیر آب هستید، انجام میگیرد. این ورزش تنها برای افرادی نیست که دارای اضافه وزن هستند، بلکه حتی بانوانی که تناسب اندام دارند نیز برای حفظ آن می‌توانند این نوع ورزش را در برنامه خود قرار دهند. از آن جایی که حرکات ورزشی در آب به شرط رعایت اصولی دارای ضرر نیست، حتی به سالمندان، مادران باردار و بیماران آرتروزی نیز پیشنهاد میگردد. به گفته ی بسیاری ورزش در آب علاوه بر این که خستگی ندارد بسیار مفرح و لذت‌بخش است.برای شروع یک بلیط استخر موج طلایی تهیه کنید و لذت ببرید.

 حرکت شنا برای لاغری

۱- اولین تمرین برای ورزش در آب برای لاغری شکم راه رفتن در آب با عمق کم است. برای انجام این حرکت، وارد آب شده و در حالتی که کاملا صاف ایستاده‌اید، در آب شروع به قدم زدن کنید. حتما عمقی را انتخاب کنید که کف پای شما به زمان برخورد کند. برای افزایش کیفیت پیاده روی میتوانید دو قدم به جلو و یک قدم به عقب بردارید تا عضلات شکم و پشت هر دو درگیر شوند.

بیشتر بدانید: استفاده از سونا برای لاغری

به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه میتوانید این حرکت را ادامه دهید.

۲- ورزش در آب برای لاغری شکم راه رفتن در آب با عمق زیاد: برای انجام این حرکت عمقی را انتخاب کنید که توانایی مراقبت از خود را در آن داشته باشید. در حالتی ایستاده که فقط سر و شانه از آب بیرون باشد در آب قرار بگیرید. حرکت به سمت جلو و عقب و حتی بالا و پایین بردن زانوها می تواند عضلات شکم، پشت و پاهای شما را به چالش بکشد.

به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه میتوانید این حرکت را انجام دهید.

۳- ورزش در آب برای لاغری شکم دویدن در آب: فرقی نمیکند چه عمقی را برای این حرکت انتخاب می کنید اما به حالت ایستاده در آب قرار بگیرید و با ضربه‌ی پاها در آب سعی کنید با سرعت بیشتری به سمت جلو حرکت کنید. با توجه به توانایی خود میتوانید این دویدن را با حالت های مختلف مانند زیگزاگ انجام دهید. دقت کنید که کف پاها را محکم به کف استخر نگویید بلکه بیشتر قدم‌های نمادین بردارید. برای افزایش قدرت میتوانید از یک توپ که در دستانتان قرار  داده اید نیز کمک بگیرید.

به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه میتوانید این حرکت را ادامه دهید.

۴-ورزش در آب برای لاغری شکمبه عنوان ورزش مقاومتی در آب: در این حالت تمام حرکت‌ها به صورت درجا انجام میشود. انواع مختلفی دارد که بسیاری از مربیان با توجه به سن، فیزیک بدنی و شرایط بیماری، برنامه ی تمرینی میدهند. نوع مقاومتی، موثرترین ورزش در آب برای لاغری شکم محسوب میگردد.

آیا میدانید بعد از خوردن آب استخر چه باید کرد؟

۵- ورزش مخصوص هر اندام: علاوه بر شکم تقویت یا کاهش چربی در نقاط دیگر بدن هم میتواند در مسیری که در پیش دارید، برای شما مهم باشد. در ادامه چند نوع را به شما آموزش خواهیم داد.

ورزش مخصوص شانه: با حالتی ایستاده در آب قرار بگیرید و تا جایی که امکان دارد شانه های خود را بالا گرفته و مجدد به حالت قبل برگردانید. انجام ده تا پانزده بار توصیه میگردد. در مورد بعدی میتوانید دستها را از پهلو به بالای سر برده و مجدد به کنار بدن برگردانید.

ورزش مخصوص پا: از کناره استخر بگیرید و سعی کنید پای مخالف را تا جایی که مقدور است بالا بیاورید و پس از چند ثانیه به کنار پای دیگر برگردانید. این حرکت را میتوانید تا ده بار برای هر پا تکرار کنید.

۶- ورزش با دستگاه: در برخی استخرها برای انجام حرکات کاهش چربی شکم، دستگاه هایی تعبیه شده اند که درون آب قرار دارند مانند تردمیل آبی، دوچرخه ثابت، ترامپولین، مسگری ابی و غیره. این دستگاه ها سرعت شما را در رسیدن به هدف تندتر میکند.

فواید ورزش در آب

شناور بودن در آب میتواند بسیاری از عملکردهای داخلی بدن را نیز بهبود ببخشد. به عنوان نمونه سیستم گردش خون و تقویت عضله ها از جمله اثرات مشهود خواهد بود که با کاهش استرس و سبکی خودش را نشان میدهد.

اما اگر بخواهیم اصولی تر فواید ورزش را در آب عنوان کنیم:

  • خاصیت آب به گونه ای است که فشار اضافه بر روی عضله‌ها و مفاصل را کم میکند و در واقع در ورزش آبی، مقاومت طبیعی ایجاد می گردد بدون آن که به عضلات شما نیروی منفی وارد کند.
  • توانایی حرکت اندامهای بدن در آب راحت‌تر می‌باشد.
  • حرکت‌های مقاومتی در آب مانند فعالیتهای ایروبیک میتواند تا ششصد کالری در ساعت بسوزاند. در واقع با توجه به مقاومت بیشتر آب نسبت به هوا، هر حرکت شما با کالری سوزی بیشتری همراه است. از سوی دیگر هم عضلات را به همان نسبت قوی تر میکند.
  • ضربان قلب در ورزشهای آبی بیست درصد کمتر از ورزشهای خشکی افزایش می یابد. این مورد باعث میشود به قلب فشار کمتری وارد بیاید و دیرتر احساس خستگی کنید. حتی بیماران دارای مشکل قلبی و عروقی نیز قادر باشند برنامه ورزشی خود را پیش گیرند.
  • بیمارانی که از درد مفاصل و آرتروز رنج میبرند هم می‌توانند به راحتی در آب برای بهبود وضعیت خود ورزش کنند.
  • برخلاف ورزش در خشکی که بیشترین فشار بر اندامهای تحتانی است، در ورزش‌های آبی تمام اندامهای بدن درگیر میشوند.
  • حرکات در آب باعث ماساژ طبیعی تمام بدن و در نتیجه ریلکس شدن، کاهش اضطراب و آرامش را به همراه دارد.
  • آب حرارت بدن را که ناشی از تحرک است جذب میکند و فرد احساس افزایش حرارت و خستگی نمیکند.

لاغری سریع با استخر

همان گونه که در این مطلب عنوان شد ورزش در آب برای لاغری شکم از جمله مواردی است که توسط بسیاری از مربیان و ورزشکاران توصیه میشود. اگر میخواهید بهترین و سریع ترین نتیجه را دریافت کنید پیشنهاد ما این است که حرکات را اصولی و با تکرار انجام دهید و هم چنین زمان بندی مفیدی را نیز برای این اقدام، در نظر بگیرید. ابزارهای مختلفی وجود دارند که میتواند در این راه به شما کمک کنند که تحت نظر مربی میتوانید خریداری و استفاده نمایید.

حتما در دوره ی کاهش وزن، اصول تغذیه‌ای را نیز بعد ورزش در آب برای لاغری شکم رعایت نمایید.

ورزش در آب برای لاغری

ورزش در آب یک فعالیت بسیار مؤثر برای لاغری است. آب به عنوان یک محیط بویژه، فشار را از بدن کاهش می‌دهد و وزن بدن را تا حد زیادی تحمل می‌کند، به همین دلیل فعالیت‌های آبی می‌توانند برای افرادی که در وضعیت‌هایی مانند چاقی، مشکلات مفصلی یا آسیب‌های ورزشی قرار دارند، مناسب باشند. در زیر چند فعالیت آبی را برای لاغری معرفی می‌کنم:

  1. شنا: شنا یکی از بهترین فعالیت‌های آبی برای لاغری است. در حین شنا، تمام عضلات بدن مشغول کار می‌شوند و انرژی زیادی مصرف می‌شود. این فعالیت می‌تواند بهبود قدرت عضلات، افزایش استقامت قلبی عروقی، و سوخت و ساز بدن را تقویت کند. برای آموزش شنا کلیک کنید.
  2. آب‌آروبیک: آب‌آروبیک یک فعالیت ترکیبی است که شامل حرکات هوازی، انعطاف‌پذیری و تقویت عضلات است. با حضور در کلاس‌های آب‌آروبیک می‌توانید کالری‌های زیادی را سوزانده و بهبود عملکرد قلبی عروقی و انعطاف‌پذیری بدن را تقویت کنید.

6 پاسخ

    1. درود برشما
      ممنون از توجه تون کاربر گرامی خوشحالیم که براتون مفید بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *