استخر موج طلایی با تخفیف ویژه
جستجو کردن

ورزش پیلاتس در خانه

آموزش پیلاتس در خانه

ورزش پیلاتس در خانه تمرین شود یا باشگاه، چه برای بانوان باشد یا آقایان در هر صورت به عنوان یک ورزش همه فن حریف و جالب در نظر گرفته شده. منظور از همه فن حریف بودن این است که همزمان انعطاف پذیری، قدرت و تعادل بدن را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد. همچنین در تغییر و اصلاح فرم بدن نیز به عنوان یک معجزه عمل می کند. در ادامه قصد داریم برای شما موارد لازم را در رابطه با ورزش پیلاتس بیان کنیم، پس دعوت می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

پیلاتس برای لاغری شکم

ورزش پیلاتس چیست؟

در وهله اول لازم است به توضیح این موضوع بپردازیم که ورزش پیلاتس در خانه برای نخستین بار توسط فردی به نام جوزف پیلاتس ابداع شد. با اعتقاد به این موضوع که ذهن و جسم به طور همزمان با یکدیگر در ارتباط می باشند و این موضوع روی سلامت یکدیگر تأثیر می گذارد موفق به ابداع ورزش پیلاتس شد که می تواند سلامت هر دو را به طور همزمان تضمین کند، به همین دلیل یکی از مزایای فوق العاده مهم ورزش پیلاتس افزایش قدرت ذهن و جسم در کنار یکدیگر می باشد.

بیشتر بدانید: بهترین ورزش برای مینیسک زانو

این موضوع را مد نظر داشته باشید که پیلاتس در خانه به هیچ عنوان برای اهداف درمانی به کار گرفته نمی‌شود، اما می توانید با اجرای صحیح حرکات این ورزش در یک بازه زمانی مشخص شده و البته طولانی مدت انعطاف پذیری، قدرت جسمانی و قدرت ذهنی برای تحمل و کنترل بدن خود را به شدت بالا ببرید.

جوزف پیلاتس توانست طراحی این ورزش را به گونه ای انجام دهد که تنها روی بخش مرکزی بدن به شدت تمرکز و با تقویت کردن ماهیچه های پشت کمر و باسن در سلامت آن ها نقش به سزایی داشته باشد.

با در نظر گرفتن نکاتی که بیان کردیم می‌توان به این نتیجه رسید، انجام این ورزش نه تنها باعث بالا رفتن تسلط و تمرکز ذهن شما روی وضعیت جسمانی و اندام ها می شود، بلکه این امکان را فراهم می‌کند تا بدن برای انجام کارهای روزمره و حتی یک سری اعمال جسمانی سنگین تر نیز قدرت بالاتری پیدا کند. اگر به دنبال ورزش برای سلامت و شادابی هستید از رفتن استخر موج طلایی غافل نشوید.

ورزش پیلاتس برای چی خوبه؟

ممکن است اگر بخواهید در سایت های مختلف مطالعه کنید که ورزش پیلاتس در خانه برای چی خوبه زمان بر باشد، اما ما قصد داریم برای شما تمامی نتایج و اطلاعات صحیح در این مورد را بیان کنیم.

  • انجام ورزش پیلاتس ذهن و بدن شما را به شدت درگیر خواهد شد.
  • زمانی که مشغول به انجام تمرینات ورزش پیلاتس هستید تمرکز خاصی روی هسته مرکزی بدن یا به اصطلاح نیروگاه صورت می گیرد که شامل عضلات کمر، عضلات اطراف ستون فقرات، دیافراگم و عضلات کف لگن می شود.
  • با این کار یک تعادل سازی خاصی بین قدرت انعطاف پذیری و حرکات ستون فقرات صورت می گیرد.
  • از این طریق ژست و حالت بدن به شدت بهبود پیدا می کند و می تواند در نهایت باعث شود شما قد بلندتر با اعتماد به نفس بیشتر و باریک تر از همیشه به نظر برسید. البته در این میان برای وضعیت بدن نیز نقش مهمی را به جا می گذارد و در نهایت می توانید تنفس بهتر، کاهش کمردرد و کاهش سردردهای مزمن را تجربه کنید.
  • ورزش پیلاتس از این قابلیت برخوردار است تحرک ستون فقرات و مفاصل را افزایش دهد که این موضوع باعث می شود با آزادی عمل بیشتری حرکت کنید.

فواید ورزش پیلاتس

از جمله فواید و مزایای مهم ورزش پیلاتس در خانه شامل موارد زیر می شود.

  • پیلاتس در خانه می تواند به عنوان بهترین و کاملترین ورزش عمل کرده و با انجام تمرینات آن بدن به طور یک پارچه عمل کرده و همچنین باعث افزایش قدرت و انعطاف پذیری عضلات نیز خواهد شد.
  • یکی دیگر از فواید مهم ورزش پیلاتس در خانه اصلاح ساختار کلی بدن است. همانطور که در نکات فوق نیز اشاره کردیم با انجام تمرینات پیلاتس می توانید هماهنگی دقیقی بین اعضای بدن خود ایجاد کنید و در حقیقت می توان گفت یکی از فواید فوق العاده مهم پیلاتس اصلاح تمامی حالت ها و حرکت های نادرست بدن می باشد.
  • پیلاتس در خانه به عنوان یک ورزش بدون آسیب است. در برخی از ورزش ها و روش‌های تناسب اندام ممکن است فشار مضاعفی روی مفاصل وارد شود، اما این موضوع در رابطه با ورزش پیلاتس کمی متفاوت بوده چرا که به هیچ وجه فشار مستقیمی روی مفاصل ایجاد نمی شود. با در نظر گرفتن این موضوع که تمرکز روی تمرینات پیلاتس افزایش انعطاف بدنی و ساختار بدن را به دنبال دارد، تاثیر بسیار خاص و ویژه ای را نیز روی پیشگیری و درمان مسمومیت های ورزشی و غیر ورزشی به اجرا می گذارد.

ورزش پیلاتس برای شکم

با انجام برخی از تمرینات پیلاتس در خانه می توانید شکمی صاف و بدون چربی اضافه داشته باشید.

طبق یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۸ این موضوع مشخص شد که ورزش پیلاتس می‌تواند عضلاتی که مسئول شکم صاف و تخت هستند را درگیر و به شدت تقویت کند، پس با در نظر گرفتن این موضوع شما می‌توانید با انجام حرکت های مربوط به لاغری شکم در یک بازه زمانی به فرم دلخواه خود برسید.

بیشتر بدانید:  ورزش برای لاغری شکم و پهلو

ورزش پیلاتس برای لاغری

طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ روی ۳۷ خانم با اندام چاق آن هم بین سنین ۳۰ تا ۵ سال انجام شد، نشان دهنده این موضوع بود که ورزش پیلاتس تاثیر خاصی روی آنها به دنبال داشته و باعث کاهش وزن، شکل دادن به اندام میان تنه کاهش یافتن سایز میان تنه و ران ها شده است.

پس با توجه به موارد بیان شده می‌توان به این نتیجه رسید که ورزش پیلاتس می‌تواند به شما کمک کند تا کاهش وزن لاغری را تجربه کنید، اما نکته مهم و حائز اهمیت اینجاست که نباید برای کاهش وزن تنها به انجام ورزش پیلاتس اکتفاء کنید. لازم است در وهله اول سبک زندگی را تغییر داده و ورزش پیلاتس را به عنوان بخشی از زندگی خود در نظر بگیرید.

ورزش پیلاتس برای دیسک گردن

می توانید ورزش های پیلاتس برای دیسک گردن را در روز سه وعده انجام دهید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که تمامی این حرکات باید به آرامی و با ملایمت صورت بگیرد.

بلند کردن سر به جلو: برای انجام این حرکت می توانید روی توپ پیلاتس دراز کشیده به صورتی که پشت سر و گردن شما از لبه آن آویزان باشد، سپس به آهستگی سر خود را بالا برده تا در موازات بدن قرار بگیرد، بهتر است این حالت را بین ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید و پس از آن به راحتی و آهستگی سر و گردن را شل کنید.

بلند کردن سر به عقب: مجدداً باید روی توپ پیلاتس دراز کشیده و دست های خود را نیز کنار بدن قرار دهید و پس از آن اجازه دهید سر شما به سمت پایین از لبه توپ پیلاتس آویزان شود، پس از آن با آهستگی سر خود را بالا بیاورید و لازم است این حالت را نیز بین ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید. این امکان فراهم است تا در طول روز چندین بار مکرر این حرکت را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *