استخر موج طلایی با تخفیف ویژه
جستجو کردن

18 فایده ورزش یوگا در خانه

ریلکسی در خانه

آیا انجام یوگا در خانه امکان دارد؟ این سوالی است که بسیاری افراد که خروج از منزل برایشان دشوار است می پرسند و می خواهند بدانند چطور می توانند در خانه یوگا کنند و فواید آن چیست؟ امروزه یوگا در بین مردم دنیا رواج زیادی پیدا کرده است. یوگا ورزشی است که فواید بی نظیری برای سلامت بدن و درمان بیماری ها دارد که در ادامه با تمام فواید ورزش یوگا در خانه آشنا می شوید.

ورزش یوگا در خانه و فواید آن برای سلامت بدن و درمان بیماری

در چند دهه گذشته، غوغایی در جامعه یوگا به وجود آمده است. تحقیقات نه تنها فواید یوگا را بهبود بخشیده است، بلکه پزشکان و افراد مشهور به طور یکسان این ورزش هیجان انگیز را توصیه کرده و از آن استقبال می کنند. برخی از آنها ورزش یوگا در خانه را به عنوان یک مد تلقی می کنند و آن را با عرفان عصر جدید مرتبط می کنند، در حالی که برخی دیگر تضمین می کنند که این ورزش واقعاً باورنکردنی است.

بیشتر بدانید: ورزش پیلاتس در خانه

یوگا در خانه

چیزی که آنها متوجه نمی شوند این است که آنچه آنها فکر می کنند فقط یک تمرین  است. اما، این تمرین به گونه ای برای آنها مفید خواهد بود که در دنیای یوگا نمی توانند تصور کنند. اما یوگا چیست؟

اگر به ورزش علاقه دارید مقاله چرا شنا یاد نمیگیرم را از دست ندهد.

یوگا چیست؟

قبل از پرداختن به  به فواید ورزش یوگا در خانه، مهم است که بدانید یوگا در واقع چیست.

برخی آن را یک تمرین باستانی و برخی دیگر یک تمرین سخت می نامند، اما کلمه یوگا در واقع به معنای اتحاد است.

یوگا ورزشی است که بدن، ذهن و روح را در سراسر بدن از طریق وضعیت بدن، تمرکز و کنترل تنفس یکپارچه می کند. ریوند یوگی، سادگورو جاگی و اسدون یوگا را اصطلاحا زندگی می نامند و اعتقاد دارند که یوگا کلیدهای طبیعت شما را باز می کند.

ورزش یوگا در خانه فقط خم شدن یا کشش و حبس نفس نیست، این ورزش، روشی است که شما را وارد دنیای واقعیت می‌کند. اگر انرژی بدنتان را با یوگا تقویت کنید، بدنتان این احساسات را توسعه می‌دهد. تمام دنیا بخشی از بدن شما می شود.

پاتانجلی بنیانگذار یوگا می گوید: یوگا به شما احساس آرامش می دهد. ممکن است تعجب کنید که آسانا تنها یک سطح از تمرین یوگا است. یعنی به شما کمک می کند احساس خوبی داشته باشید. هدف از ورزش یوگا در خانه ایجاد هماهنگی بین ذهن، بدن و روح است. اگر خوب ورزش کنید، می توانید بهترین عملکرد را داشته باشید.

مزایا و معایب ورزش یوگا در خانه چیست؟

یوگا به عنوان یک ورزش فواید بی شماری دارد که از نظر جسمی و روحی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان مثال، فواید ورزش یوگا در خانه برای سلامتی این است که فشار خون شما را تنظیم می کند یا تحمل درد را افزایش می دهد.

 

1. یوگا گردش خون را بهبود می بخشد

در واقع این مورد، اولین کاری که یوگا انجام می دهد. این موضوع به معنای گردش بهتر اکسیژن و مواد مغذی در سراسر بدن است. بهبود گردش خون منجر به سلامت اندام ها و پوستی درخشان می شود.

2. فشار خون پایین

اگر به طور منظم یوگا انجام دهید، گردش خون در بدن بهبود می یابد و همچنین باعث جذب بیشتر اکسیژن در بدن می شود و فشار خون بالا را به میزان قابل توجهی در بدن کاهش می دهد.

3. یوگا برای کاهش ضربان قلب

تمرینات یوگا فشار خون بدن را کاهش می دهد، به طوری که هنگام نفس کشیدن، ضربان قلب نیز کاهش می یابد.

4. یوگا به تنفس خوب و سلامتی کمک می کند

کل ورزش یوگا درخانه شامل تنفس و کنترل مناسب آن است. تمام ظرفیت ریه های شما را پر می کند و باعث می شود آنها بهتر کار کنند.

5. ورزش یوگا در خانه  و کمک به استقامت قلبی عروقی

یوگا باعث افزایش اکسیژن در بدن و کاهش ضربان قلب و در نتیجه افزایش استقامت قلبی عروقی می شود.

6. افزایش مقاومت بدن از طریق یوگا

وقتی یوگا انجام می دهید، اندام های داخلی بدن تحریک می شوند و در نتیجه مقاومت آن ها در برابر بیماری ها افزایش می یابد. همچنین، پس از سال ها تمرین، می توانید بگویید که بدن شما کار خود را به خوبی انجام داده است.

7. یوگا برای بهبود سلامت دستگاه گوارش

مطالعات نشان داده اند که تمرین منظم ورزش یوگا در خانه باعث فعال نگه داشتن سیستم گوارشی می شود و سوء هاضمه، گاستریت و سایر علائم مربوط به معده  با ورزش یوگا محدود می شود. به طور کلی سلامت دستگاه گوارش با این ورزش بهبود می یابد.

8. یوگا برای تقویت سیستم ایمنی بدن

یوگا و سلامتی دست به دست هم می دهند. از آنجایی که یوگا باعث می شود سلول های بدن به داخل و خارج نفس بکشند، بدن شما به طور خودکار محافظت می شود.

9. افزایش آستانه درد با انجام ورزش یوگا در خانه

یوگا تحمل درد را افزایش می دهد.

10. یوگا برای افزایش متابولیسم

متابولیسم متعادل برای رسیدن به وزن ایده آل ضروری است. یوگا متابولیسم را متعادل نگه می دارد.

11. یوگا برای تعادل بدن

ورزش یوگا در خانه همچنین تمرکز و تعادل را برای مدیریت وزن بدن افزایش می دهد. ورزش منظم توانایی شما را بهبود می بخشد که با تمرکز بر تمرینات  تمرکز افزایش می یابد. اطلاعات بیشتر: ورزش برای لاغری شکم و پهلو

12. یوگا برای جلوگیری از پیری زودرس

یوگا به سم زدایی بدن کمک می کند و در نتیجه به خلاص شدن از شر سموم و رادیکال های آزاد کمک می کند. این موضوع، در کنار سایر فواید، به تاخیر در پیری کمک می کند. یوگا همچنین استرس را از بین می برد که یکی از عوامل مهم پیری است.

13. یوگا برای افزایش قدرت بدنی

هنگامی که یوگا تمرین می کنید، از وزن خود برای افزایش قدرت خود استفاده خواهید کرد. این کار یک راه فوق العاده برای تمرین قدرت است.

بیشتر بخوانید: فایده آبدرمانی برای زانو درد

14. یوگا برای رسیدن به وزن ایده آل

با افزایش متابولیسم منظم و ورزش منظم، عضلات قوی خواهید ساخت، ورزش یوگا در خانه برای کاهش و حتی به دست آوردن وزن سالم بسیار جالب عمل می کند. یوگا با افزایش متابولیسم بدن موجب رسیدن به وزن ایده آل نیز می شود. داشتن وزن مناسب نیز موجب جلوگیری از زانو درد در افراد می شود. بیشتر بدانید: ورزش برای مینیسک زانو

15. یوگا برای بهبود خواب

یوگا به آرامش کامل مغز و مقابله با استرس های غیر ضروری کمک می کند و به شما اجازه می دهد خوب بخوابید.

16. درک کامل بدن با ورزش یوگا در خانه

هنگامی که به طور منظم یوگا تمرین می کنید، از بدن خود آگاه می شوید، می توانید متوجه اشتباهات خود شوید و آنها را اصلاح کنید.

17. فواید عاطفی یوگا

یوگا ارتباط قوی بین ذهن و بدن ایجاد می کند. این زیبایی باعث افزایش سلامت عاطفی می شود.

18. انجام ورزش یوگا در خانه حالت ذهن را تغییر می دهد

یوگا بدن را با انرژی جدید و نوسانات خلقی پر می کند.

فواید یوگا در آب استخر

تا الآن، 18 مورد از فواید ورزش یوگا در خانه را به شما گفتیم. اما گفتنی است که انجام ورزش یوگا در آب استخر هم فواید بیشماری دارد و اولین مورد آن این است که مانند شنا به ایجاد آرامش در بدن و دور کردن استرس کمک می کند. اگر به شنا و ورزش کردن در آب استخر علاقمند هستید به شما توصیه می کنیم، از ورزش یوگا در آب غافل نشوید و به استخر موج طلایی سر بزنید.

سخن آخر

ورزش یوگا در خانه فواید بسیار زیادی دارد. به شما توصیه می کنیم انجام ورزش یوگا را به یکی از عادات خود بدل کنید و از فواید بی شمار آن برای بدن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *