استخر موج طلایی با تخفیف ویژه
جستجو کردن

جلوگیری از لاغری صورت در ورزش

جلوگیری از لاغری صورت در ورزش

لاغری صورت موضوعی است که برای اکثر افرادی که رژیم میگیرند و یا ورزش می کنند آزار دهنده است. لاغری صورت در ورزش و رژیم غذایی یک پدیده‌ای شایع است، اما در برخی افراد این موضوع بیش از حد آشکار می‌شود. علل این لاغری صورت می‌تواند به عوامل گوناگونی بازگشت داده شود، از جمله سبک زندگی فشرده، برنامه کاری سخت، نابرابری هورمونی، عوامل ژنتیکی، افسردگی، استفاده از داروهای مؤثر، بارداری، و مشکلات پزشکی مانند دیابت و اختلالات تیروئید. افرادی که پوست نازک‌تری دارند، معمولاً در معرض خطر افتادگی پوست پس از رژیم قرار می‌گیرند.

جلوگیری از لاغری صورت در ورزش

اگر عوامل بیماری ندارید و یا تحت کنترل متخصص هستند باید به دنبال راه حل مناسب برای جلوگیری از لاغری صورت باشید. در ادامه همراهمان باشید تا بهترین روش ها را به شما معرفی کنیم.

خیلی از افراد می پرسند:

چرا با ورزش صورت لاغر میشود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم هر کاری را اگر اصولی انجام دهید مشکلی برایتان ایجاد نمی شود اما اگر از روال اصولی آن خارج شود می تواند عوارض داشته باشد. ورزش کردن هم جزو کارها و فعالیت های مفیدی است که باید درست انجام دهید تا برایتان مفید باشد.

اولین و مهم ترین عامل در جلوگیری از لاغری صورت تان خوردن آب کافی در حین ورزش است. خیلی افراد اصلا به این نکته توجه نمی کنند و همین موجب چروک صوک و لاغری صورت در ورزش می شود.

زمان ورزش باید مناسب باشد، زیاده روی در انجام ورزش روزانه موجب لاغر شدن صورت تان می شود. زمان مناسب حدود 30 ال 45 دقیقه در روز می باشد. اگر به طور مثال شما بیش از یک ساعت در روز ورزش کنید کالری بیشتری می سوزانید و چربی سوزی در تمام بدنتان بالا می رود و موجب لاغری صورت در ورزش می شود.

چکار کنیم هنگام رژیم صورتمان لاغر نشود

برای جلوگیری از از لاغری صورت، نمی‌توانید انتخاب کنید که کدام قسمت از بدنتان لاغر نشود. ورزش دادن به یک قسمت از بدن به استثنای قسمت‌های دیگر، باعث کاهش وزن آن قسمت از بدن نمی‌شود. شما با ورزش کردن عضلات کل بدن را تغییر می‌دهید و نمی‌توان نسخه‌ی منحصر به فردی برای کاهش وزن تنها در یک نقطه از بدن پیچید.

بیشتر بدانید: بهترین صبحانه برای ورزشکاران

وقتی وزن کم می‌کنید، در واقع سلول‌های چربی را از دست نمی‌دهید. سلول‌ها فقط کوچک و چروکیده می‌شوند. کاهش وزن اصولی به طور معمول باعث کاهش چربی متناسب در کل بدن شما می‌شود، به این معنی که بیشترین چربی را در ناحیه‌ای از بدن که بیشتر آن را ذخیره می‌کنید، از دست می‌دهید. بنابراین، حتی بعد از لاغر شدن، تمایل دارید که همان فرم بدن را داشته باشید، اما در کل کمی لاغرتر خواهید بود. همچنین، افراد معمولاً از آخرین مکانی از بدن که چربی به دست می‌آورند، چربی از دست می‌دهند.

ورزش های آب مانند شنا نیز می توانند برای جلوگیری از لاغری صورت مفید باشند. تمام اندام ها در شنا چربی سوزی دارند و صورت پایین ترین چربی سوزی را در شنا دارد.

جلوگیری از لاغری صورت در ورزش

برای خرید بلیط استخر موج طلایی کلیک کنید و از یک شنای دلپذیر لذت ببرید.

چیکار کنم لاغر بشم ولی صورتم لاغر نشه

برای جلوگیری از لاغری صورت نکات زیر را رعایت کنید:

1- ترک سیگار کشیدن توصیه می‌شود، چرا که این عادت با مشکلات سلامتی متعددی مرتبط است و بر تمام اندام‌های بدن تأثیر می‌گذارد. سیگارکشیدن می‌تواند باعث افتادگی پوست، ایجاد چین و چروک، و شل شدن پوست شود.

2- مصرف حداقل 8 لیوان آب در روز موجب جلوگیری از لاغری صورت می شود.

3- از طرف دیگر، اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و محافظت از پوست نیز توصیه می‌شود.

4- همچنین، کاهش استرس و حفظ سطوح سالم کلاژن نیز اهمیت دارد.

5- رژیم غذایی سالمی که شامل مقدار زیادی سبزیجات و میوه است، می‌تواند شما را با مواد مغذی حیاتی سیر کند و سلامتی شما را بهبود بخشد.

6- اگر با رعایت این نکات صورت تان لاغر می شود باید به دنبال علت آن بگردید و آن را جدی بگیرید و برای چکاپ و انجام آزمایش سلامتی تان به پزشک مراجع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *