استخر موج طلایی با تخفیف ویژه
جستجو کردن

چرا سونا و جکوزی برای کودکان ضرر دارد؟

چرا سونا و جکوزی برای کودکان مضرر است

یکی از سوالات والدین در استخر و سونا این است که چرا سونا و جکوزی برای کودکان ضرر دارد؟ در اینجا می خواهیم چرایی های ذهن شما را در این مورد پاسخ دهیم پس در ادامه همراهمان باشید.

چرا سونا و جکوزی برای کودکان ضرر دارد؟

 

6 دلیل برای اینکه سونا برای بچه ها ضرر دارد

چرا سونا برای کودکان ضرر دارد؟ استفاده از سونا برای کودکان ممکن است به دلایل مختلفی به عنوان یک فعالیت ضررآور تلقی شود:

  1. حساسیت به حرارت: پوست کودکان حساس‌تر و نرم‌تر از پوست بزرگ‌ترهاست. اندازه‌گیری دقیق دمای سونا و اطمینان از عدم تاثیر منفی حرارت بر پوست کودکان می‌تواند مشکلاتی مانند احتمال سوختگی و تحریک پوستی را کاهش دهد.
  2. سیستم تنفسی ناکامل: سیستم تنفسی کودکان هنوز کامل نشده است و حرارت و رطوبت اضافی می‌تواند به تنش سیستم تنفسی کودکان منجر شود.
  3. اختلالات قلبی و عروقی: کودکان از لحاظ عملکردی و تنظیمات قلبی و عروقی کمی متفاوت از بزرگ‌ترها هستند. استفاده نامناسب از سونا ممکن است بر تنظیمات قلبی و عروقی کودکان تاثیر داشته باشد.
  4. ترمیم پوست: پوست کودکان هنوز در حال رشد و ترمیم است و تاثیرات گرمای سونا ممکن است به رشد نادرست پوست یا تحریک پوستی منجر شود.
  5. ترشح عرق کمتر: کودکان توانایی ترشح عرق را به میزان بزرگ‌ترها ندارند. این می‌تواند به افزایش خطر دچار شدن به گرمای بیش از حد در سونا منجر شود.
  6. احتمال افزایش خطر عفونت: محیط‌های گرم و رطوبتی ممکن است منجر به افزایش ریسک عفونت‌ها در کودکان شود.

توصیه می‌شود تا کودکان زیر ۱۶ سال از سونا استفاده نکنند، مگر اینکه مشورت پزشک کودکان صورت گیرد. همچنین، حتماً توصیه‌ها و راهنمایی‌های سازمان‌های بهداشتی و پزشکی مربوطه را دنبال کنید تا از سلامت کودکان خود محافظت کنید.

استخر موج طلایی تهرانپارس دارای استخر مناسب برای کودکان است که می توانید با فرزند دلبندتان به آنجا مراجعه کنید.

مضرات جکوزی برای کودکان

 چرا سونا و جکوزی برای کودکان ضرر دارد؟ استفاده از جکوزی برای کودکان ممکن است به دلایل زیر به عنوان یک فعالیت ضررآور تلقی شود:

  1. حساسیت به حرارت: پوست کودکان حساس‌تر از پوست بزرگ‌ترهاست. دمای آب جکوزی ممکن است برای کودکان بسیار بالا و خطرناک باشد و منجر به سوختگی‌ها یا تحریک پوستی شود.
  2. تنفس ضعیف: سیستم تنفسی کودکان هنوز کامل نشده و تحریک تنفسی از طریق دمای بالای آب ممکن است به سیستم تنفسی کودکان آسیب برساند.
  3. تنظیمات قلبی و عروقی ناکامل: سیستم قلبی و عروقی کودکان هنوز در مراحل تکاملی است و تاثیرات گرمای آب جکوزی ممکن است بر تنظیمات قلبی و عروقی کودکان تاثیر داشته باشد.
  4. عدم تنظیم دما: برخی از جکوزی‌ها دارای دمای بالایی هستند که برای کودکان مناسب نیست و ممکن است به افزایش خطر سوختگی منجر شود.
  5. خطر غرق شدن: کودکان به علت اندازه کوچک و توانایی شنا کمتر ممکن است در جکوزی غرق شوند. حتماً کنترل مستمر بر روی کودکان در نزدیکی جکوزی لازم است.
  6. عفونت‌های پوستی: محیط گرم و رطوبتی جکوزی ممکن است منجر به افزایش ریسک عفونت‌های پوستی در کودکان شود.

آیا آب استخر کثیف است؟ کلیک کنید و بخوانید.

توصیه می‌شود تا کودکان زیر ۱۶ سال از جکوزی استفاده نکنند، مگر اینکه مشورت پزشک کودکان صورت گیرد. همچنین، حتماً توصیه‌ها و راهنمایی‌های سازمان‌های بهداشتی و پزشکی مربوطه را دنبال کنید تا از سلامت کودکان خود محافظت کنید.

سن استفاده از سونا و جکوزی

سن استفاده از سونا و جکوزی بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله سلامت عمومی، فیزیولوژی بدن، توانایی تحمل حرارت، و توصیه‌های پزشکی. در اینجا توصیه‌های عمومی برای سن استفاده از سونا و جکوزی آورده شده است:

بیشتر بدانید: آموزش استفاده از سونا برای لاغری

  1. سونا:
    • توصیه می‌شود که افراد زیر ۱۶ سال از سونا استفاده نکنند.
    • افراد مسن و سالمند نیز باید با احتیاط و توصیه‌های پزشکی از سونا استفاده کنند.
    • افراد دارای مشکلات قلبی، فشار خون بالا، بیماری‌های تنفسی، دیابت و دیگر مشکلات پزشکی نیاز به مشاوره پزشکی دارند قبل از استفاده از سونا.
  2. جکوزی:
    • برخی از منابع توصیه می‌کنند که افراد زیر ۱۲ سال از جکوزی استفاده نکنند.
    • افراد بالای ۶۵ سال نیز باید با احتیاط و توصیه‌های پزشکی از جکوزی استفاده کنند.
    • افراد دارای مشکلات قلبی، فشار خون بالا، بیماری‌های تنفسی، دیابت و دیگر مشکلات پزشکی نیاز به مشاوره پزشکی دارند قبل از استفاده از جکوزی.

سونا جکوزی برای کودکان

استفاده از سونا و جکوزی برای کودکان باید با احتیاط و توصیه‌های خاصی صورت گیرد. این دو فعالیت برای کودکان به دلایلی که قبلاً ذکر شد، ممکن است ضررآور باشند. در ادامه توصیه‌هایی برای استفاده از سونا و جکوزی برای کودکان آورده شده است:

  1. توصیه پزشکی: همیشه قبل از هر چیز، با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما می‌تواند به شما در مورد اینکه آیا استفاده از سونا و جکوزی مناسب است یا خیر، توصیه دقیقی ارائه دهد.
  2. سن مناسب: استفاده از سونا و جکوزی برای کودکان زیر ۱۶ سال به‌طور عمومی توصیه نمی‌شود. سیستم‌های قلبی، تنفسی و تنظیم حرارتی کودکان هنوز در مراحل تکاملی هستند و تحمل اثرات حرارتی ممکن است برای آنها دشوار باشد.
  3. دمای مناسب: دمای آب سونا و جکوزی باید برای کودکان مناسب باشد. دمای بالا می‌تواند به سرعت به بدن کودکان اثر بگذارد و خطر سوختگی‌ها را افزایش دهد.
  4. مدت زمان محدود: زمان اقامت در سونا یا جکوزی باید بسیار محدود باشد. زمان کمتر از ۱۵ دقیقه توصیه می‌شود.
  5. نظارت مستمر: در صورتی که تصمیم به استفاده از سونا یا جکوزی برای کودکان دارید، همواره باید آنها را نظارت کنید و همیشه در کنار آنها باشید. احتمال غرق شدن در آب وجود دارد.
  6. حساسیت‌ها و نشانه‌های نامطلوب: در صورتی که کودک نشانه‌های نامطلوبی از جمله تپش قلب سریع، تعریق بیش از حد، تهوع یا تغییر در رفتار نشان دهد، باید او را فوراً از سونا یا جکوزی خارج کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *