استخر موج طلایی با تخفیف ویژه
جستجو کردن

بعد از خوردن آب استخر چه باید کرد؟

بعدخوردن آب استخر چه کنیم

بعد از خوردن آب استخر چه باید کرد؟ این یکی از سوالاتی است که افراد بعد از خوردن آب استخر می خواهند پاسخ آن را بدانند تا از مسمومیت و آلودگی  جلوگیری کنند. به دلیل اینکه استخر یک محل عمومی است و آب آشامیدنی نیست نباید خورده شود.

شنا یک ورزش محبوب و یکی از تفریحات سرگرم کننده در تابستان گرم است.  بسیاری از زنان، به ویژه دختران، شروع به برنامه ریزی برای رفتن به استخر برای تابستان می کنند. اما دغدغه بسیاری از افراد تمیزی آب شنا است و می خواهند این ورزش تابستانی هیجان انگیز و مفرح را به خوبی به یاد بیاورند. در ادامه به شما خواهیم گفت چرا نباید آب استخر را بنوشید و بعد از خوردن آب استخر چه باید کرد؟

خوردن آب استخر

انتقال بیماری ها با خوردن آب استخر

بسیاری از افراد از دوران کودکی رابطه خوبی با استخرهای شنا ندارند و از آب می ترسند. شاید باید با دعوت همکاران یا دوستانشان به استخر بروند. استرس عامل اصلی کاهش فشار خون است. افراد از استرس غش می کنند و ممکن است تعادل خود را از دست بدهند. به این ترتیب آب استخر وارد بدن فرد به صورت ناخودآگاه می شود.  البته توصیه می کنیم قبل از رفتن به استخر آبلیمو و عسل را در خانه تهیه کنید و همراه خود داشته باشید تا از این اتفاق دردناک جلوگیری کنید.

بیشتر بدانید: آیا شنا بدن را سفت میکند

دور از ذهن نیست که با قورت دادن آب استخر به بیماری هایی مانند حصبه، اسهال آمیبی و باسیلی، هپاتیت، تبخال، بیماری ملتحمه چشم و یرقان مبتلا شوید. توصیه می شود افراد مبتلا به تب همراه با خلط عفونی تا پایان دوره بیماری خود در کلاس های شنا و استخر شرکت نکنند؛ زیرا این افراد باعث انتقال بیماری به افراد دیگر در دریاچه می شوند.

اسهال یک بیماری خطرناک است که در اثر خوردن آب استخر ایجاد می شود

اسهال توسط میکروب های مختلف ایجاد می شود و می تواند از چند روز تا چند هفته ادامه یابد. شناگران ممکن است متوجه نشوند که از خوردن آب استخر دچار اسهال شده اند، زیرا این بیماری چند روز پس از مصرف آب آلوده رخ می دهد. اسهال ناشی از کریپتوسپوریدیوم (Cryptosporidium) به راحتی قابل درمان نیست و می تواند بسیار جدی باشد.

این نوع اسهال در کودکان و زنان باردار نیاز به درمان فوری دارد زیرا این افراد خیلی سریع دچار کم آبی می شوند و نوشیدن آب در طول روز بسیار مهم است. برای جلوگیری از کم‌آبی بدن، بسیاری از مکان‌های عمومی مانند استخرها، بیمارستان‌ها و ادارات دارای گالن‌های آب به عنوان یادآوری برای نوشیدن آب در طول روز هستند.

بیشتر بدانید: چگونه شنا کنیم که غرق نشویم

دو میکروب متداول استخر که نمی دانستید!

طبق تحقیقات، همه بزرگسالان در هر زمان حدود 0.14 گرم مدفوع در مقعد خود دارند. این توده در آب استخر حل می شود و این مشکل بقیه شناگران را در معرض انواع بیماری ها قرار می دهد. شیگلا و نوروویروس دو میکروب رایج دیگر در استخرهای شنا هستند. شیگلا باعث اسهال خونی، سوزش سر دل و تب می شود، اما اکثر افراد مبتلا به آن بدون درمان بهبود می یابند. نوروویروس بسیار مسری است و در استخرها، دریاچه ها، رودخانه ها و چشمه ها یافت می شود. نوروویروس باعث استفراغ و اسهال شدید به مدت یک تا سه روز می شود، بنابراین افراد مبتلا به نورو ویروس در معرض خطر کم آبی هستند.

بیشتر بخوانید: فواید سونا بخار برای بدن

شواهد نشان می دهد که گونه هایی از ویروس ها که باعث سوزش سر دل و اسهال می شوند در آب استخر زنده می مانند. اگر در عرض یک یا دو روز پس از شنا بیمار شوید، می توانید ویروس را از آب استخر بگیرید. اما بسیاری از افرادی که نیاز به آب درمانی دارند، اما بدنشان ضعیف و بسیار حساس است، بنابراین نمی توانند به استخر بروند. زیرا احتمال دارد فرد به بیماری های دیگری نیز مبتلا شود. به خصوص اگر مردم نتوانند تعادل خود را حفظ کنند و آب استخر را قورت دهند، ما یک راه حل عالی برای آنها داریم.

نفس کشیدن و خوردن آب استخر

بچه ها در فصل تابستان برای بازی و تفریح ​​به استخر می روند، در صورت عدم مراقبت مناسب و به دلیل بی احتیاطی و سهل انگاری، هنگام شنا آب کلردار استخر را می بلعند و قطعاً بیمار می شوند. برخی ممکن است در حین یادگیری شنا و تنفس در حین شنا، باعث خوردن آب استخر کلردار می شود. خوردن آب استخر کلردار موجب به هم خوردن تعادل و حرکت شود، بنابراین احتمال افتادن در آب استخر و ورود آب تصادفی به بدن بسیار زیاد است.

بیشتر استخرها از مقادیر زیادی کلر برای جلوگیری از انتقال بیماری استفاده می کنند که خطرات زیادی برای سلامت عمومی به همراه دارد. وایتکس یک محرک قوی برای بیماران تنفسی است و در افرادی که مشکلات تنفسی ندارند باعث ایجاد علائم آسم و آلرژی می شود، بنابراین عوارض آن شدیدتر از کلر است.

اثرات آب آلوده استخر بر بیماران

کلر در استخرهای سرپوشیده تبخیر می شود. حتی اگر شناگران در آب نباشند، کلر موجود در استخر می تواند تبخیر شود و علائم آسم را ایجاد کند. افرادی که مشکلات تنفسی دارند می توانند از استخر روباز استفاده کنند. توصیه می شود بین ساعت 10 صبح تا 14 بعدازظهر وارد استخر روباز نشوید؛ زیرا ممکن است در این ساعت گرمازدگی رخ دهد. اگر در یک استخر روباز علائم گرمازدگی را تجربه کردید، برای نوشیدن یک نوشیدنی به بوفه استخر بروید.

اما قبل از گرمازدگی توصیه می کنیم آب زیادی بنوشید.  درست کردن دتاکس( آب به همراه میوه) به شما این امکان را می دهد که کمی آب لاکچری درست کنید و از گرمازدگی جلوگیری کنید.

بیشتر بدانید: آموزش شنای دوچرخه

بعد از خوردن آب استخر چه باید کرد؟

در هر صورت اگر مقداری از آب استخر را خورده باشید، میکروب ها وارد بدنتان می‌شوند، مگر این که مطمئن باشید استخر بسیار تمیز است. پس در مرحله اول نباید آب استخر وارد دهان شما شود. اما اگر از آب استخر کمی خوردید می توانید کمی شربت آبلیمو عسل درست کنید و نوش جان کنید. بعد از آن دعا کنید که به اسهال و بیماری دچار نشوید. البته به این نکته توجه داشته باشید که تقریبا همه افراد کمی آب استخرها را می بلعند و فقط درصد کمی از آن ها دچار بیماری می شوند. بعد خوردن آب استخر بهتر است آب آشامیدنی فراوانی بخورید تا ار میکروبی وارد بدنتان شده رقیق و دفع شود.

سخن آخر

در فصل بهار و تابستان افراد زیادی به شنا روی می آورند و احتمال شلوغی استخرها بسیار زیاد است. در نتیجه، استخرهای شنا ممکن است آلوده شوند. اگر قبل و بعد از رفتن به استخر دوش بگیرید و نکات بهداشتی را رعایت کنید، احتمال ابتلا به عفونت های پوستی و قارچ ها بسیار کم است. بدن شما در فصل گرما ضعیف می شود و می توانید برای بیماری هایی مانند سوزش سر دل، اسهال و استفراغ آماده باشید. بنابراین سعی کنید از بلعیدن و خوردن آب استخر خودداری کنید.

68 پاسخ

  1. سلام امن امروز رفتم استخر یه لحظه عرق شدم اب زیاد خودم الان و خیلی نارحتم و از دهنم اب کم میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *